Cum să te pregătești pentru un interviu de succes în presă

Cum sa te pregatesti pentru un interviu de succes in presa

La propunerea de a face un interviu în presă, fiecare persoană în parte poate fi încercată de sentimente diferite, atât de anxietate sau nervozitate, cât și de entuziasm sau mândrie că își va face auzită vocea. Ai în vedere că atunci când fac aceste propuneri, de obicei, jurnaliștii caută un expert în domeniu, o persoană relevantă care cântărește mult prin ceea ce spune în faţa cititorilor lor. Tu, fiind selectat în calitate de contribuitor la articol, ai o oportunitate extraordinară pentru vizibilitate.

Însă acest tip de promovare poate fi incredibil de util pentru o organizaţie atâta timp cât persoana care vorbește în numele ei este bine pregătită și capabilă să reprezinte compania printr-­un mesaj puternic, coerent și relevant, dar și printr-o stare de spirit și un limbaj nonverbal care să întărească mesajul.

Așadar, interviurile sunt extrem de importante și ar trebui luate în serios, deoarece rezultatul acestora îţi va afecta compania, însă nu trebuie luate atât de în serios încât vorbitorul să își piardă cunoștinţa de la emoţii. Indiferent unde te poartă caruselul emoţional atunci când afli vestea că trebuie să dai un interviu, gândește-te că nu există o persoană mai potrivită și mai pregătită care să vorbească despre “subiectul tău” și, întotdeuna, există niște trucuri simple care te pot ajuta să te pregătești pentru a da un interviu de succes. Iată-le:

  1. Fă un pic de cercetare și adună toate datele legate de interviu

Pregătirea pentru un interviu în presă poate fi similară pregătirii pentru o nouă oportunitate de angajare – deși ești deja un expert. Abordează jurnalistul înainte de interviu pentru a clarifica subiectul, pentru a înțelege clar de ce ești intervievat și, în funcţie de publicaţie, îti poţi încerca norocul în a cere întrebările în avans. Este esențial să înțelegi care este agenda jurnalistului și să anticipezi posibilele întrebări care ţi se pot adresa.

Poţi, de asemenea, să cercetezi istoricul publicaţiei și al jurnalistului pentru a vedea care este unghiul de abordare pentru interviuri asemănătoare și a analiza dacă te poţi aștepta la întrebări-surpriză sau o schimbare a temei discuţiei, pe loc.

Fă un pic de cercetare și în ceea ce privește propria companie. Citește cele mai recente comunicate de presă sau alte anunţuri, interviuri, evenimente, comunicate de către compania ta în exterior. Chiar dacă acestea nu sunt subiecte despre care poţi vorbi, este bine să fii la curent cu ceea ce se întâmplă în compania ta, mai ales în cazul în care sunt subiecte critice care ar putea reprezenta interes pentru jurnalist. Pregătește-te să vorbești nu numai despre propria afacere, ci și despre tendințele generale din industria ta.

Adună date clare, cifre, studii, statistici și anecdote care susțin subiectul discutat și asigură-te că nu rămâne nici o zonă neclară. De asemenea, familiarizează-te și cu tipul de mediu în care vei oferi interviul: faţă în faţă, în biroul tău, într-o zonă neutră, prin skype sau într-un studio unde vei fi filmat. Cunoașterea câtorva detalii privind cadrul te poate ajuta să fii pregătit corespunzător pentru interviu.

Citește și Greșeli de comunicare pe care să le eviţi cu orice preț