Greșeli de comunicare pe care să le eviţi cu orice preț

Greseli de comunicare pe care sa le eviti cu orice pret

Comunicarea stă la baza tuturor lucrurilor pe care le facem. Dacă vrei să-ţi îmbunătăţești abilitățile de comunicare, un bun prim pas bun ar fi identificarea și evitarea acestor probleme comune. Toată lumea comunică și, ocazional, eșuează în a comunica. Dar, cei mai buni lideri, directori și antreprenorii admiraţi de toată lumea, acordă o mare atenție modului în care comunică.
Iată câteva greșeli comune de comunicare, de care suntem cu toții vinovați și pe care ar fi mai bine să le eviți:

Folosirea unui stil particular pentru o comunicare de grup. Când încerci să comunici cu un grup de persoane, este posibil să observi că unii înţeleg imediat, în timp ce alții au nevoie de mai multe explicații. Oamenii diferiți au nevoi și așteptări diferite. Ia în considerare tipurile de stiluri de învățare ale celor cu care comunici și pune la punct o strategie de comunicare care se adresează tuturor.

Neglijarea tonului folosit. Adesea, în momente de criză, este posibil să folosești un ton exagerat. Tonul este important în orice moment, dar mai ales atunci când comunicarea este delicată. Indiferent de circumstanțe, învață să acorzi atenție tonului. Un truc: înainte de a vorbi, fă o pauză și respiră. Apoi, comunică ceea ce ai de spus.

Evitarea conversațiilor dificile. Toată lumea se confruntă cu conflicte, iar evitarea acestora nu le face să dispară. Află cum să planifici și să porţi o conversație dificilă, oferind feedback clar și constructiv, chiar și atunci când îţi este greu.

Autocenzura. A vorbi cu voce tare, public, înseamnă a-ţi face cunoscute nevoile, luând în considerare, permanent, nevoile și dorinţele celorlalți. Vorbește clar și fă-ţi cunoscute dorinţele, cu diplomaţie și încredere în sine, menținând, în același timp, relații bune.

Folosirea unei reacții în locul răspunsului. Când impulsul tău este să reacționezi cu furie și frustrare, așteaptă. Respiră profund și ia în considerare toate datele (inclusiv cele pe care nu le cunoști). Când faci o pauză pentru a reflecta, poți să răspunzi, în loc să reacționezi.

Încurajarea bârfei. Discuţiile neîntemeiate nu numai că distrug reputația, dar și erodează încrederea. Chiar dacă nu are intenția de a fi crudă, bârfa poate avea consecințe devastatoare. Nu lăsa nici un loc pentru bârfe, zvonuri sau speculații, dacă vrei să fii de încredere și prețuit în calitate de comunicator (și, de altfel, ca om).

Limitarea gândirii. În locurile de muncă de astăzi, există tot felul de religii, culturi și orientări etnice. Excluderea oricăreia dintre ele ar reflecta un punct de vedere închis. Deschide-ți inima și începe să îmbrățișezi diversitatea. Când o îmbrățișezi, îţi îmbunătățești modul în care comunici printr-o gamă variată de experiențe și creativitate, în beneficiul tuturor.

Multă vorbă și mai puţină ascultare. Pentru a deţine controlul oricărei situații, oprește-te din vorbit și ascultă. Când mai mult asculți decât vorbești, te deschizi către învățare și empatie – ceea ce te ajută să realizezi mai mult.

Certitudinea că ești înțeles. Acordă-ţi timp pentru a verifica că oamenii ți-au înțeles mesajul. Chiar dacă pare un lucru simplu, interpretările greșite sunt destul de frecvente și pot avea consecințe neplăcute.

Comunicarea este o abilitate extrem de prețioasă. Când vei evita aceste greșeli fundamentale, vei vedea beneficiile în mai multe arii, în modul în care comunici sau conduci, în eficiența sau succesul tău, și chiar în afacerea ta.

Sursa: Inc.com

Foto: Pixabay

Citește și Cum afectează productivitatea modul în care comunici