Cum să vinzi o idee pe e-mail și să obții rezultate

Cum sa vinzi o idee pe e-mail si sa obtii rezultate

Indiferent dacă ai visat la o nouă strategie de marketing după orele de lucru sau te-ai gândit, într-o pauză, la o idee de poveste care ar prinde la presă, cu toți am avut momente când ne-a lovit creativitatea și singura modalitate de a comunica acea ideea strălucitoare ar fi fost prin e-mail.

La fel ca vânzarea către şef sau către clienți, a unei idei într-o întâlnire, prezentarea acesteia pe e-mail, necesită o strategie aparte. Încerci să vinzi cuiva, ideea ta extraordinară, pe e-mail? Iată trei sfaturi importante pe care trebuie să le ții minte pentru a avea cele mai mari șanse de succes.

  1. Prezintă totul pe scurt

Este timpul să urmezi principiul KISS (Keep it simple and stupid): păstrează totul simplu şi concis. De multe ori, atunci când oamenii sunt încântați de o idee, ei vor să se asigure că o explică corect. Și pentru a face acest lucru, ei vin cu mult prea multe detalii despre cum au venit cu ideea, încotro merge, și așa mai departe.

O regulă generală: Atunci când vrei să vinzi ceva (sau trimiți ceva prin e-mail), păstrează mesajul, în general, la maximum opt fraze. De ce să eviți să intri în atât de multe detalii? Pentru că ceea ce vrei cu adevărat este să …

  1. Muţi conversaţia în offline, cât mai repede

Dacă doreşti să-ţi vezi ideea transformată în acţiune, este esențial să ieşi din conversația de pe e-mail și să discuți faţă în faţă cât mai curând posibil. Schimbul de e-mail-uri te poate duce doar până într-un punct, iar cu cât oamenii vor vorbi mai repede cu tine și îţi vor auzi entuziasmul cu privire la această idee, cu atât este mai ușor să îi convingi să te susţină.

O modalitate simplă de a face asta? Încheie-ţi e-mailul cu ceva de genul „Mi-ar plăcea să vorbesc cu tine despre această idee în timpul întâlnirii de status săptămânal” sau „Ai fi disponibil să ne auzim rapid la telefon, săptămâna viitoare, pentru a discuta?”. Îi oferă interlocutorului tău, posibilitatea de a absorbi informațiile primite de la tine și de a se pregăti înainte de a vorbi despre ideea ta.

Citește și Cum să răspunzi elegant unei cereri instant pentru o idee genială, atunci când chiar nu o ai.