Articol de: Olivia Vereha, contribuitor
Vă invităm să citiți primul material dintr-o serie de interviuri cu antreprenori de succes din Europa și nu numai, prin care ne propunem să aflăm cât mai multe despre strategiile, tacticile și stilul de management din poveștile companiilor lor.
JustPark este o platformă de care, cu siguranță, și Bucureștiul ar avea nevoie. Fiecare proprietar al unui loc de parcare nefolosit se poate înregistra pe platformă și își poate oferi spre închiriere acest loc pentru cei care se află în concediu în orașul lui, pentru cei care vor să plece și nu au unde să își lase mașina, pentru cei care nu au unde parca pentru o simplă întâlnire de business în zonă sau pentru cei veniți pentru rezidență temporară și au nevoie de un spațiu sigur pentru autoturismul lor.
În prezent, aplicația este disponibilă doar în câteva state, dar planurile de extindere sunt mărețe. Am discutat cu fondatorul JuskPark, Anthony Eskinazi, și cu CEO-ul companiei, Alex Stephany, despre provocările antreprenoriatului, despre economia colaborativă și ne-am imaginat împreună cum arată viitorul mediului de business.
Manager Express: Necesitatea aplicației Justpark într-un oraș precum Londra sau în Marea Britanie, în general, este evidentă. Știm însă că o experimentați, în prezent, şi în alte state, precum Canada, Australia, Noua Zeelandă sau SUA. Mi-ar plăcea să știu când plănuiți să vă extindeți în orașele mari din restul Europei.
Alex Stephany (CEO): Cu siguranță, JustPark poate fi de folos tuturor orașelor mari din lume. Reducând din timpul pierdut în căutarea unui loc de parcare, serviciul acesta scade stresul și presiunea pe care o resimt șoferii, dar contribuie din plin şi la decongestionarea traficului și reduce poluarea. Nu o spun doar eu, o spun cifrele: un șofer pierde 160 de zile din viață, în medie, căutând un loc de parcare, iar 30% dintre blocajele de trafic din mediul urban sunt cauzate de această problemă.
Extinderea la nivel internațional este o prioritate pentru noi, am planificat deja o lansare peste graniță și peste continente, dar nu vă putem oferi acum o dată exactă. Dar, dacă ne urmăriți, cu siguranță veți fi anunțați de îndată ce lansăm. Ținta noastră este să existăm în fiecare mașină din lume, indiferent că șoferul acesteia are nevoie de un loc de parcare în Mumbai sau în Manchester.
Am citit că aveți un loc de parcare disponibil lângă Polul Nord. Cum s-a întâmplat asta?
Alex Stephany (CEO): Ah, da, este un mister și pentru noi. Locul respectiv de parcare nu este chiar la Polul Nord, ci în Alaska. Orice proprietar al unui loc de parcare se poate înregistra în mod gratuit. Prin urmare, presupun că un locuitor din zonă a decis să îl listeze pe al lui. Nu aș putea să spun câte cereri de închiriere a primit până în momentul la care a scos oferta din aplicație, dar îl puteți vedea în imaginea de mai jos.
Știm cum v-a venit ideea, dar povestiți-ne în câteva cuvinte cum a fost drumul de la idee până la primul utilizator înregistrat.
Anthony Eskinazi (Founder): Încercam să găsesc loc de parcare în San Francisco, la un meci de baseball. Spațiul în care puteai să îți lași mașina era plin, dar locurile de parcare ale oamenilor care locuiau în zona stadionului erau goale. Mi-am dat seama că există o premisă foarte bună atât pentru șoferi, cât și pentru proprietari, așa că, atunci când am revenit în Marea Britanie, m-am dedicat transformării acestui concept în realitate.
Aveam 23 de ani și foarte puțină experiență. Mi-am dat demisia de la jobul pe care îl aveam de doar șase săptămâni, am învățat singur programare și am construit site-ul de la zero, în mansarda părinților mei. Eram falit și aveam datorii de peste 40.000 de euro și a trebuit să îmi iau un job pentru a reuși să îmi mențin ideea ParkAtMyHouse (așa se numea pe atunci) în viață.
Dar, oamenilor le-a plăcut conceptul, șoferii economiseau timp și bani de parcare, proprietarii câștigau bani închiriind un spațiu pe care nu îl foloseau. Drept urmare, comunitatea s-a format și loializat repede și s-a extins la nivel național. Am ajuns în punctul în care am primit finanțare de la BMW, în 2011. Acel moment a fost cheie pentru dezvoltarea noastră.