Fiecare zi aduce noi surprize atunci când construiți un startup. Pentru antreprenori, această insecuritate poate face ca stabilirea obiectivelor să se simtă inutilă. Este greu să faci un plan atunci când există atât de puțină predictibilitate despre ceea ce va aduce anul următor. Însă crearea de obiective care țin cont, de fapt, de flexibilitatea și spontaneitatea necesară atunci când conduceți o companie, nu numai că ajută la dovedirea viitoare a planului dvs. de afaceri, ci poate și să îl facă mai puternic.
Toți antreprenorii au o viziune grandioasă asupra capacităților afacerii sale și deseori suntem prinși că ne concentrăm doar pe cele mai evidente obiective: ținte de venituri, lansări de produse, parteneriate și creșterea echipei, scrie entrepreneur.com.
Pe măsură ce intenționați să abordați 2020, creați-vă obiective care vă mențin ancorați, permițând lucrurilor pe care nu le puteți controla să își facă loc în stilul de a conduce o afacere. Începeți urmând acești pași.
Citește și: Cum să gândești idei de start-up în era digitală
1. Examinați-vă intențiile.
În lumea hipercompetitivă de astăzi, este ușor să ne aruncăm ochii pe realizări care arată ca un succes pe dinafară, dar s-ar putea să nu ajute de fapt afacerea noastră atât cât credem. S-ar putea să fie o caracteristică de presă, un punct de vedere al adepților Instagram, un premiu fantezist sau participarea la o conferință de profil.
Niciuna dintre aceste aspirații nu este problematică, dar, pe măsură ce vă stabiliți obiectivele, luați în considerare ceea ce va avea cel mai mare impact în anul următor. Cel mai important, întrebați-vă dacă este ceea ce doriți să faceți de fapt sau dacă este doar ceva care arată frumos pe hârtie.
Timpul este limitat și cu cât putem fi mai selectivi și mai specifici cu privire la obiectivele noastre, cu atât vor fi șanse mai mari să contribuie la succesul și fericirea noastră.
2. Învățați ceva nou.
Când vă stabiliți obiectivele, identificați obiective care vă solicită să învățați o nouă abilitate. Permiteți-vă și încurajați-vă să ieșiți din zona de confort. Înscrieți-vă la cursuri și acreditări, cufundați-vă în software-ul de design nou, învățați să cumpărați anunțuri sau intenționați să participați la cel puțin un eveniment de rețea pe lună. Ideea este să rămâneți conectat prin extinderea gândirii și a abilităților dvs., inspirându-vă în moduri pe care altfel ați putea să le pierdeți.
În calitate de lideri de afaceri, este important să beneficiem de recompensele investițiilor atât în noi înșine, cât și în celălalt. Angajarea comunității și dezvoltarea abilităților sunt procese circulare și oferă combustibil pentru a continua.
Citește și: Cât de importantă este poziționarea brandului atunci când îți deschizi un start-up
3. Întrebați-vă ce avea impact vor avea obiectivele dvs.
Afacerile noastre nu există într-o bulă. Obiectivele pe care ni le-am propus vor afecta viața noastră personală, comunitatea noastră și membrii echipei care lucrează alături de noi. De exemplu, dacă veți lucra pentru o expansiune ambițioasă a operațiunilor în acest an, asigurați-vă că vă dați seama de efectele pe care le va avea asupra oamenilor din jurul vostru. Discutați cu colegii și partenerii despre ce să vă așteptați și cum vă puteți susține unii pe alții. Evaluați modul în care creșterea dvs. ar putea afecta comunitatea dvs. economic și social.
Planificați-vă mai mult timp decât vă puteți aștepta pentru a rezolva aceste probleme importante. Ambiția este necesară pentru dezvoltarea afacerii, dar la ce bun dacă, în echilibru, rezultă nesiguranță pentru cei care au făcut sacrificii pentru a vă ajuta să obțineți succesul?
Cu alte cuvinte: nu urcați pe un munte doar pentru a descoperi că sunteți singur când ajungeți în vârf. Asigurați-vă că obiectivele și planurile dvs. țin cont de cei din jurul dvs.
4. Lăsați loc spontaneității.
A avea un plan etanș ne face să simțim ca afacerea este sigură și stabilă, aproape ca și cum am fi realizat ceea ce este pe lista noastră înainte de a începe chiar.
Citește și: Trenduri din start-ups pe care să le urmezi ca afacerea ta să aibă succes
Dar a fi prea rigid sau specific ne poate face să ratăm oportunitățile neașteptate. Pe măsură ce vă stabiliți obiectivele, este în regulă dacă includeți planuri mari de rezervă. Zonele gri nu sunt neapărat un lucru rău. Comunicarea importanței flexibilității și echipei dvs. va contribui la asigurarea oportunităților emergente și va încuraja diferite moduri de gândire. Este diferența între a avea libertatea de a urmări un nou parteneriat crucial sau a trimite acel e-mail direct în spam, deoarece nu contribuie imediat la realizarea obiectivelor trimestrului.
Ceea ce contează cel mai mult nu constă în respectarea unui obiectiv sau a unui plan anume, ci în a face progrese măsurabile spre viziunea mai mare.
5. Planificați să sărbătoriți pe parcurs.
Dacă sunteți ca majoritatea antreprenorilor, probabil că aveți tendința de a bifa o realizare, apoi să treceți imediat la următoarea, fără a reflecta semnificativ. Să schimbăm asta în 2020. Planificați să reflectați la ceea ce ați învățat pe parcurs. Planificați celebrarea fiecărei reușite. Fie că este o seară în oraș cu echipa sau un teambuilding pentru încă o reușită bifată, aceste lucruri sunt cele care ne fac să realizăm că suntem pe drumul cel bun. Și, nu în ultimul rând, aveți grijă să vă luați măcar o vacanță pe an.
Citește și: Motivele pentru care orice start-up trebuie să facă SEO