Locul startup-urilor pe extrem de competitivele pieţe AI

Locul startup-urilor pe pietele extrem de competitive pe AI

Marile companii de tehnologie alocă anual zeci de miliarde de euro în cercetarea inteligenței artificiale (AI). Pot spera startup-urile că pot intra pe piețele AI și concura eficient?

Un studiu recent organizat de Harvard Business Review în rândul startup-urilor comerciale pe AI vine cu câteva revelaţii despre modul cum funcționează acestea, cum și unde concurează cu companiile mai mari și mai stabile. Ce reise este că există pe de o parte o piață robustă și competitivă pentru startup-uri, dar și o piață care este limitată în anumite zone extrem de importante.

Companiile mari care deţin tehnologie de ultimă generaţie au mai multe avantaje față de startup-uri: pot investi sume uriașe în cercetare și dezvoltare, au acces la cantități mari de date și au resurse complementare și piețe pe care au deja stabilită o poziţie solidă. Mulţi analiști scot în evidenţă faptul că acele companii mari din tehnologie, cum ar fi Google și Amazon au acces la cantități mari de date, iar din acest motiv startup-urile nu ar putea concura cu acestea.

Dar când vine vorba de seturi de date, mai mare nu este înseamnă întotdeauna mai bine. Google continuă să experimenteze cu motorul său de căutare pentru a-și îmbunătăți rezultatele, în loc să se bazeze pur și simplu pe volumul de date căutate, iar Amazon a constatat că precizia predicțiilor sale în comerțul electronic nu continuă să se îmbunătățească prin simpla adăugare a mai multor produse. Cu alte cuvinte, nu este vorba de cantitatea de date, ci de cum o folosește compania, acest lucru oferind cu adevărat avantajul competitiv. Și astfel, startup-urile AI pot încă să concureze cu companii mai mari chiar și fără seturi de date enorme cu care să lucreze.

În general, datele pe care le folosesc startup-urile specializate pe AI provin de la clienții lor. 80% dintre respondenții sondajului folosesc datele clienților lor, inclusiv date despre clienții și utilizatorii clienților lor. Aproape două treimi (63%) utilizează date publice obţinute de la terţi, inclusiv date guvernamentale, date fragmentate de pe Internet și date publice. Jumătate dintre comapnii (51%) utilizează de asemenea date care sunt în proprietate proprie, pe care le utilizează aproape întotdeauna împreună cu date din alte surse; doar 6% se bazează exclusiv pe propriile date. Este important faptul că majoritatea startup-urilor păstrează drepturi secundare asupra datelor clienților; adică acționează ca agregatori, colectând date de la mai mulți clienți. În acest fel, în timp pot construi seturi mari de date.

Citește și Ce transformări aduce blockchain până în 2020?