Locul startup-urilor pe extrem de competitivele pieţe AI

Locul startup-urilor pe pietele extrem de competitive pe AI

Startup-urile care vând aplicații comerciale AI joacă, de asemenea, un rol unic, oferind soluții companiilor mijlocii care nu își pot permite să-și dezvolte propriile soluţii AI. Companiile mari care fac investiții majore în AI investesc în mare măsură pentru uz propriu. Dar aceste proiecte necesită deseori investiții fixe majore. Din această cauză, companiile mici și mijlocii nu își pot permite să facă investiții comparabile și, deseori, nu dispun de talente IT pentru a face acest lucru sub orice formă. Startup-urile AI pot însă satisface nevoile acestor companii. În mod eficient, costurile de dezvoltare ale unui startup sunt împărţite între toţi clienții săi.

Datorită rolului important pe care companiile de aplicații comerciale AI îl joacă pentru firmele de dimensiuni medii, startup-urile vând în mod disproporționat către acestea. Aproape jumătate din startup-urile AI vând către firme mijlocii (51-1000 de angajați). Pentru comparație, doar 26% dintre angajații din S.U.A. lucrează la firme mijlocii. Pătrunderea startup-urilor în companii mici și mai mari este proporțional mai mică decât ar fi fost de așteptat, dată fiind distribuția companiilor din S.U.A.

Startup-urile AI vând și către o serie de industrii, în agricultură, guvern, software și IT, finanțe și retail. Această varietate sugerează că piața AI este sănătoasă și competitivă, cu oportunități pentru noii veniți. Cu toate acestea, unele industrii pot ridica bariere mai mari la intrare decât altele. În cazul în care barierele la intrare sunt scăzute, atât companiile mari și solide, cât și startup-urile vor începe să-și concentreze eforturile și investițiile asupra industriilor cu cele mai mari oportunități și, prin urmare, se așteaptă ca distribuția companiilor mici și mijlocii să pară similară. Pe de altă parte, dacă companiile mai mari cheltuiesc proporțional mai mult în anumite zone, acest lucru ar sugera existența unor bariere la intrare.

Există relativ mai puține startup-uri AI care vând bunuri ambalate, sau specializate pe transport și logistică, ceea ce sugerează gradul ridicat al barierelor de intrare în aceste industrii. Cu toate acestea, există mai multe startup-uri decât companii mari care deservesc industria serviciilor de retail și a serviciilor financiare. Aceste diferențe sugerează că, deși startup-urile AI vizează pieţe dedicate tuturor industriilor, companiile mari încă le mai domină pe unele dintre ele. Cota mai mare deţinută de startup-uri în servicii financiare și retail reflectă oarecum prioritățile finanțatorilor de capital de risc. Ponderea disproporționată pentru companiile mari în zona de bunuri ambalate și transport poate fi legată de investițiile aparent mari necesare pentru a intra pe piață – gândiți-vă, de exemplu, la investițiile necesare pentru a concura în zona de vehicule autonome – sau la puterea competitivă pe care cele mai mari companii din aceste industrii o au deja.

Dezvoltatorii de startup-uri pentru aplicații comerciale AI operează pe o piață competitivă. Aceștia concurează cu datele pe care le au la dispoziție și pot satisface nevoile pieței de aplicații AI pentru companiile de dimensiuni medii, care, la rândul lor, permit acestor companii să concureze cu companii mai mari care adesea dezvoltă intern aplicații AI. Bariere la intrare pot exista în unele industrii, însă studiul la nivel globală indică o piață solidă și competitivă pentru dezvoltatorii de AI.

Sursa: HBR.org

Foto: Pixabay

Citește și Anul provocărilor. Cum văd oamenii de afaceri evoluția business-ului în 2019