57% dintre consumatori ar boicota un brand care nu le împărtășește convingerile sociale

57% dintre consumatori ar boicota un brand care nu le impartaseste convingerile sociale

Ce trebuie să facă brandurile pentru a menține relațiile cu consumatorii? Aceasta este ideea centrală care a stat la baza unui studiu global realizat de către Edelman, o firmă de relații publice. S-a constatat că 57% dintre consumatori sunt mai dispuși să cumpere sau să boicoteze un brand în funcție de atitudinea pe care o adoptă acesta cu privire la o problemă socială sau politică. Sondajul s-a desfășurat în 14 țări și a chestionat 14.000 de persoane.

57% dintre consumatori ar boicota un brand care nu le impartaseste convingerile sociale
Consumatorii își pun convingerile personale în prim-plan, atunci când aleg un brand. În special cei mai tineri sunt înclinați să urmărească ce spune sau cum acționează un brand. Ei vor cumpăra un brand, îl vor evita sau chiar îl vor boicota în funcție de poziția organizației respective față de o problemă controversată. Acesta este noul standard pentru consumatorii bazați pe convingeri.

Citește și: Cum creezi valoare prin brand management

Sunt tineri. Majoritatea millennarilor (60%) sunt cumpărători bazați pe convingeri, la fel și cei peste jumătate din Generația Z (18-22 de ani) – 53% și Generația X (38-51 de ani) – 51%.

Și sunt peste tot. Jumătate dintre consumatorii globali declară că sunt ghidați de convingeri, deci este o tendință larg răspândită. Aceștia sunt cei mai activi în țările în curs de dezvoltare, cum ar fi China (73%) și India (65%). De asemenea, cuprind aproximativ jumătate dintre consumatorii de pe piețele de tipul celei din Franța (50%) ori S.U.A. (47%).

Tăcerea nu este o soluție. Astfel, 65% dintre consumatori nu vor cumpăra un brand pentru că a rămas tăcut în legătură cu o problemă pe care avea obligația să o rezolve.

57% dintre consumatori ar boicota un brand care nu le impartaseste convingerile sociale

Citește și: Diferența dintre brand și reputație

FOTO: Tama66/ pixabay.com

  •  
  •  
  •  
  •  
  •