Chatbot-urile schimbă modul în care se fac afacerile

Chatbot-urile schimba modul in care se fac afacerile

Probabil ai auzit de chatbot-uri. De fapt, este foarte probabil să fi folosit unul, chiar dacă nu ți-ai dat seama. Chatbot-urile au preluat aplicațiile mobile. Acestea sunt noul trend în lumea tehnologică și, judecând după atenția pe care au primit-o, se pare că nu vor dispărea prea curând, deoarece se dovedesc a fi instrumente destul de profitabile.

Citește și: 10 trenduri în publicitatea digitală care ajută orice business 

Aceste chatbot-uri influențează creșterea vânzărilor și reducerea costurilor și acționează în calitate de membri ai  departamentelor de serviciu clienți, vânzări, marketing, HR, IT și alte echipe. Mai mult decât atât, astfel de aplicații te ajută să economisești timp și schimbă lumea concomitent. Ca proprietar al unei afaceri, știi cât de greu poate fi să ții ritmul de gestionare a timpului. În plus, ideea de a angaja pe cineva să te ajute poate fi la fel de descurajantă din cauza costurilor suplimentare. Pentru a te ajuta, îți propunem câteva moduri prin care chatbot-urile pot acționa ca instrumente de economisire a timpului, după cum se arată într-un articol pe Entrepreneur.

Ca asistent personal

Chatbot-urile pot acționa ca asistent personal fără a fi nevoie să angajezi pe cineva nou sau să găsești spațiu de birou suplimentar. Acești asistenți personali te pot ajuta cu o mare varietate de sarcini, ceea ce ți-ar lăsa timp să te poți concentra asupra altor activități mai profitabile din cadrul organizației tale. Ce poate să facă un chatbot?

  • programează, editează și anulează întâlniri și evenimente;
  • primește și tirmite e-mailuri în numele tău;
  • te anunță atunci când ai o programare personală și profesională.

Colectează feedback

Uneori, ai nevoie de feedback din partea membrilor echipei, însă nu dispui de timp sau de spațiu pentru a vă întâlni. Un chatbot te poate ajuta să creezi și să trimiți un formular de feedback sau un sondaj fără a fi nevoie să îți iei din timpul tău.

Pe lângă faptul că economisești timp evitând o altă întâlnire, vei aduna și datele de care ai nevoie pentru a continua munca în desfășurare. Chatbot-urile care adună feedback-ul sunt, de asemenea, excelente pentru a lua pulsul atmosferei generale în cadrul companiei și te pot ajuta să gestionezi proiectele.

Oferă fluxuri de știri și însemnări

Ca proprietar al unei afaceri sau startup, este esențial ca tu și angajații tăi să rămâneți la curent cu ceea ce se întâmplă în industria voastră. Din păcate, să iei la puricat internetul, pentru știri, poate fi o sarcină care necesită mult timp. În schimb, îți poți programa chatbot-ul să îți trimită alerte de știri de pe anumite site-uri sau poți crea unul separat, specific pentru știri. Acest tip de aplicație îți poate trimite și mementouri ale întâlnirilor sau ale altor evenimente din calendarul tău, astfel încât să ții pasul cu toate activitățile.

Automatizarea proceselor de afaceri

Chatbot-urile te pot ajuta să automatizezi o mare varietate de procese de afaceri, dintr-o multitudine de departamente din cadrul companiei tale. De exemplu, ar putea avertiza membrii echipei relevante atunci când cineva a marcat o activitate fiind completă. Pe de altă parte, aplicația ar putea fi programată să răspundă la întrebările frecvente puse de către angajați și clienți. În plus, chatbot-ul tău poate face up-selling (convinge un client să cumpere mai mult sau mai scump) și cross-selling (clientului îi sunt sugerate produse adiacente) pe baza istoricului de cumpărături. Posibilitățile de automatizare sunt extrem de multe.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •