Consumatorii își schimbă obiceiurile în funcție de review-urile online

Consumatorii isi schimba obiceiurile in functie de review-urile online

Ți-ai reevalua atitudinea față de review-urile lăsate de către consumatori dacă ai ști că 97% dintre clienți le citesc? Ei bine, aceasta este una dintre concluziile studiului Local Consumer Review Survey, realizat de către BrightLocal.

În ceea ce privește afacerile mici, putem spune că impactul este mult mai vizibil atunci când câștigă sau pierd clienți, spre deosebire de o companie mare. Dacă afacerile sunt capabile să înțeleagă ceea ce gândesc clienții despre afacerea lor, ar putea avea un avantaj important în retenția clienților pe termen lung. Review-urile online sunt una dintre cele mai bune modalități pentru a vedea cât de bine merg lucrurile tale.

Studiul Local Consumer Review a fost efectuat în Statele Unite, în octombrie 2017, și a chestionat 1.031 de consumatori. Sondajul, care se desfășoară anual, este conceput pentru a arunca o privire asupra atitudinii și comportamentului consumatorilor atunci când se uită la un review online.

Citește și: Află cum influențează recenziile poziționarea în Google

Deci, cât de importante sunt review-urile online?

Myles Anderson, fondator și CEO la BrightLocal, a declarat într-un comunicat de presă: „În fiecare an, vedem și mai mulți consumatori care caută recenzii online atunci când aleg o afacere locală. Și ștacheta este tot mai sus, având în vedere că jumătate dintre consumatori iau în considerare doar afacerile care au un rating de 4 sau 5 stele”.

Consumatorii isi schimba obiceiurile in functie de review-urile online

Dintre cei 97% dintre consumatorii care citesc review-urile lăsate pentru companii, 12% au spus că le urmăresc zilnic. Dar sondajul a relevat și un alt aspect important. Un client are nevoie, în medie, de șapte recenzii înainte de a avea încredere într-un business. Venind vorba despre încredere, 85% au indicat că au încredere în review-uri la fel de mult ca în recomandările personale.

Având în vedere că review-urile joacă un rol atât de important, pericolele recenziilor false devin și mai relevante.

Potrivit sondajului, 79% dintre consumatori au citit review-uri false în 2017, 54% spun că au citit cel puțin una, iar 25% au spus că au citit o mulțime de recenzii false în ultimul an. Cu toate acestea, 84% au declarat că nu au putut întotdeauna să depisteze recenziile false.

Întrucât afacerile mici concurează pentru clienți atât online, cât și în lumea fizică, acestea trebuie să aibă o strategie după care să se ocupe de review-uri.

După cum explică Anderson, nu mai este suficient să te aștepți ca recenziile să vină la tine. „Fiecare afacere are nevoie de o strategie care să încurajeze clienții mulțumiți să lase feedback, să monitorizeze diverse site-uri cu recenzii și să răspundă rapid și profesional atât la evaluările pozitive, cât și la cele negative.” Și amintește-ți că cine nu cere, acela nu primește.

Poți vedea toate datele esențiale din studiu aici.

Foto credit: Austin Chan / Unsplash

  •  
  •  
  •  
  •  
  •