Cum să transformaţi un angajat super-performant într-un campion, conform sfaturilor antrenorilor olimpici

Cum sa transformati un angajat super-performant intr-un campion, conform sfaturilor antrenorilor olimpici

Managerii buni, în multe feluri, sunt ca niște antrenori. Ei îi învață, îi corectează și îi susțin pe jucători (angajații lor) în timp ce evoluează de la un nivel la altul.

Aşadar, ce modalitate mai bună de a învăța cum să fii cel mai bun manager, decât de la cei mai buni antrenori din lume – antrenorii olimpici? Aceștia sunt oamenii care au transformat talente, jucători performanți în campioni, i-au încurajat şi împins pe învingători să continue să câștige și i-au antrenat pe cei mai buni pentru a fi cu adevărat excelenţi.

În acest parcurs, au selectat niște sfaturi utile pentru mentori la fel ca ei. Din selecţia noastră de mai jos, puteţi sa alegeţi metodele potrivite vouă,  pentru a vă îmbunătățiți abilitățile de management:

1. Coordonaţi fiecare angajat în parte, ca pe un talent distinct

Bob Bowman, cunoscut cel mai bine pentru antrenarea medaliatului cu aur, de 23 de ori, Michael Phelps, a conştientizat că oamenii sunt diferiţi și, prin urmare, toți au nevoie de planuri individuale de pregătire şi dezvoltare: „Unii oameni răspund la logică, alții răspund la motivație, în timp ce alții îşi doresc să rămână singuri pentru a-și face treaba … Antrenorii și liderii trebuie să-și adapteze abordarea față de fiecare persoană în parte”.

Aceasta nu înseamnă că ar trebui să favorizaţi un angajat față de celălalt, ci mai degrabă să luaţi în calcul că fiecare persoană lucrează, gândește și este motivată diferit – aşadar, conştientizaţi ce îi mişcă pe fiecare dintre ei și îi face să acționeze în consecință. Nu presupuneți că un anumit stil de conducere funcționează pentru toată lumea.

De exemplu, puteți stabili întâlniri individuale regulate cu un angajat căruia îi place să obțină în mod constant feedback, dar trimite e-mailuri de verificare altuia, deoarece acesta preferă să comunice în scris.

2. Aflaţi când să stați deoparte

Aimee Boorman, antrenorul american de gimnastică care a pregătit și ghidat medaliata cu aur, Simone Biles, știe că în calitate de antrenor, nu poţi contribui decât până într-un punct, iar apoi e rândul sportivul să facă restul efortului: „Sunt exerciţiile ei de gimnastică … Ea trebuie să le facă aşa cum trebuie să facă alegeri pentru a se pregăti de acasă și să lucreze ore suplimentare. Aceasta a fost alegerea ei. Eu sunt doar ghidul ei „.

Puteți oferi angajaților voştri toate instrumentele și resursele de care au nevoie și să schițaţi fiecare ultim detaliu a ceea ce vă așteptați de la ei, dar depinde de ei să le urmeze. Cei mai buni manageri nu fac micromanagement, ci îi împuternicesc pe cei din echipă să-și asume munca și să preia inițiativa.

3. Păstrați-vă așteptările realiste (dar motivante)

Fostul medaliat cu argint și antrenorul olimpic Ian Barker se străduiește mereu să-și păstreze sportivii focusaţi, în special în timpul celor mai emoționante momente. Obiectivul lui este să egalizeze așteptările: „Nivelurile așteptărilor ar trebui să fie similare. Și trebuie să vă asigurați că vă mențineți aceste așteptări aliniate prin comunicarea constantă … Vă ajută dacă lucrați foarte mult împreună.”.

Un șef bun, în mod similar, niciodată nu așteaptă prea mult de la un angajat, prea curând (în special de la un nou angajat). Altfel, menține așteaptările la un standard nerealist. În schimb, își comunică obiectivele în mod frecvent și deschis, și creează provocări rezonabile. Atunci când se întâmplă ceva în neregulă, aceștia oferă feedback sincer (pentru că știu care sunt consecințele dacă nu o fac) și îi ajută pe angajaţi să învețe din experiență și să devină mai buni.

4. Concentrați-vă pe ordine

Ben Ryan, care a antrenat echipa de rugby din Fiji, care a câștigat o medalie de aur la Jocurile Olimpice de la Rio, înțelege ceea ce face ca o echipă să fie extraordinară: „Scopul meu final ca antrenor este de a crea ordine şi unitate în echipa, pentru a-mi face rolul redundant, astfel încât să pot privi din afară.”.

În calitate de manager, poate fi ușor să luaţi toate deciziile și să fiți singura persoană la care angajații voştri vin pentru îndrumare, aprobare sau consiliere. Cu toate acestea, încurajând echipa să lucreze împreună (și să lucreze împreună cu alte echipe), nu numai că vă faceți munca mai ușoară, dar ajutați angajații să învețe unul de la celălalt și să fie independenți. În cele din urmă, de aici vin unele dintre cele mai bune idei.

5. Înțelegeți ce îi distrage pe angajații voştri

Angajații voştri vor trece prin probleme personale, vor avea zile mai puţin bune sau se vor simți descurajați. Mike Krzyzewski, care a antrenat echipa de baschet masculină din SUA pentru a câştiga trei medalii de aur, consideră că este o sarcină a liderului de a recunoaște aceste momente care duc la pierderea focusului: „Poți să conduci mai bine dacă toată lumea nu este distrasă … Întrebându-i pe oameni cum se simt sau dacă există ceva care îi deranjează, demonstrează preocuparea ta pentru ei. Acest lucru reafirmă faptul că ei sunt o parte importantă a echipei „.

Când intervine ceva serios, șefii buni dau angajaților lor spațiul și timpul (sau chiar concediu) pe care aceștia îl merită, pentru că ei știu că făcând astfel, persoana se va întoarce la muncă mai motivată și mai energizată.

6. Faceţi o prioritate din construirea unei relaţii

David Marsh a antrenat 49 de înotători olimpici din 19 țări diferite. Una dintre lecțiile importante pe care le-a învățat coordonând echipa de înot feminin din SUA, este că relațiile dintre colegii de echipă contează: „Magia se întâmplă când toți se înțeleg”.

Unii manageri nu au grijă de relațiile pe care angajații lor le au cu ceilalți, atâta timp cât ei se înţeleg cu angajații lor. Dar, așa cum a observat Marsh, succesul se bazează pe încredere – și singura modalitate prin care echipa voastră va învăța să aibă încredere reciprocă este să evidenţieze importanța construirii relațiilor.

Organizaţi activităţi în afara biroului, ieșiri de socializare după program sau excursii, şi încurajați angajații să eticheteze proiectele în echipă ca unele de o importanţă majoră. Creați o cultură bazată pe munca în echipă și încurajarea pozitivă, nu pe competitivitate și individualism. Aveți grijă să vă faceți angajații mai fericiți și mai productivi.

Cu aceste sfaturi sunteți pregătiţi să porniţi la drum spre a construi o echipă olimpică şi, de ce nu, să câştigaţi aurul la secţiunea „Managerul anului”.

Sursa: TheMuse.com

Foto: Pixabay

Citește și Află ce te motivează, pentru a-ți forma obiceiuri de succes!