Impactul celei de-a Patra Revoluții Industriale asupra afacerilor (I)

Imapctul celei de-a Patra Revolutii Industriale asupra afacerilor (I)

Specialiști din diverse domenii și departamente, în special din companiile mai mari, menționează adesea, în discursurile lor, cea de-a Patra Revoluție Industrială. Unul dintre principalele efecte menționate este creșterea productivității. Cu tehnologii precum AI și automatizarea, care eficientizează munca, suntem capabili să facem alegeri inteligente, mai rapid ca oricând.

Dar nu este totul atât de simplu pe cât ar putea părea. Există unele implicații morale și etice ale multora dintre aceste inovații. În acest articol, vorbim despre impactul celei de-a Patra Revoluții Industriale, inclusiv cel pozitiv și cel potențial negativ.

Clienții au așteptări mai mari

Clienții se așteaptă să primească răspuns oricând, pe orice canal ales. Indiferent dacă este un tweet, e-mail, chat sau apel. Ei își doresc servicii instant și personalizate.

Acest lucru s-a întâmplat pentru că tehnologiile din jurul nostru au evoluat, schimbând și așteptările clienților. Gândiți-vă că acum 20 de ani, companii precum Google, Alibaba, Facebook, Twitter, YouTube, Uber, Airbnb, Salesforce, Snapchat, Instagram, Fitbit, Spotify și WeChat nu existau. Ulterior, serviciile pe care le-au furnizat aceste companii au ridicat ștacheta în ceea ce privește Customer Experience. Acum, nu mai este rezonabil să pui clienții în așteptare, atunci când sunt obișnuiți cu viteza de interacțiune pe social media sau când răspunsul este la un click distanță pe Google.

Să nu uităm nici de generația Millenials. Ei au crescut pe tehnologia digitală și reprezintă mai mult de jumătate din forța de muncă. În calitate de consumatori, se așteaptă ca organizațiile să anticipeze nevoile lor și să le ofere suport personalizat.

Citește și: Millennials: Motivația generației digitale

Clienții, indiferent dacă sunt persoane fizice (B2C) sau companii (B2B), se află din ce în ce mai mult în centrul economiei digitale, dacă luăm în calcul tehnologiile bazate pe internet și cele digitale. Pentru a avea succes, companiile trebuie să treacă de la un model tranzacțional axat exclusiv pe vânzarea produselor, la un model de relaționare, construit în jurul vânzării serviciilor pentru a crea conexiuni mai profunde cu clienții.

Datele sunt noua monedă

În fiecare zi, miliarde de oameni împărtășesc diverse lucruri online. Ei publică imagini, videoclipuri și tweet-uri. trimit mesaje text și apreciază actualizările altor persoane. Asta se întâmplă prin intermediul dispozitivelor, care au senzori încorporați și care trimit semnale în timp real către cloud. Aici vorbim despre coordonatele GPS, datele despre mediu sau fluxurile de click-uri.

Toate acestea generează date care alimentează inteligența artificială. Ulterior, AI stimulează inovația prin creșterea numărului de produse și servicii. Cu cât există mai multe date, cu atât mai precise vor fi predicțiile.

Algoritmii unui Machine Learning pot analiza aceste miliarde de tranzacții și variabile pentru a face afacerile mai inteligente. Ele pot ajuta companiile să anticipeze tendințele în cererile consumatorilor, să personalizeze promoțiile pentru clienții individuali și să optimizeze prețurile.

Iată câteva exemple de inovații de Machine Llearning, organizate în funcție de industrie:

Retail: evidențiază sentimentele consumatorilor față de un brand sau anticipează care dintre clienți indică cel mai înalt grad de probabilitate a achiziționării un anumit produs;
Producție: optimizează operațiunile lanțului de aprovizionare și prezice eșecul componentelor mașinii.
Turism: planifică vacanțe cu perspicacitatea unui om.
Medicină: ajută medicii să identifice diferite tipuri de celule canceroase și să observe anomaliile intracraniene în timp real.

În articolul următor vom aprofunda acest subiect, pe fiecare industrie în parte, pentru a vă ajuta să înțelegeți cum noile tehnologii ale celei de-a Patra Revoluții Industriale modelează economia.

Foto: Ramón Salinero / Unsplash