Aplică aceste sfaturi simple și utile pentru a avea în 2019 o relație mai sănătoasă cu tehnologia

Aplica aceste sfaturi simple si utile pentru a avea in 2019 o relatie mai sanatoasa cu tehnologia

Dezactivează-ţi notificările

Aici mă refer la acele notificări de care nu ai nevoie și nu reprezintă o urgenţă. Oprirea alertelor tuturor aplicațiilor tale este cea mai simplă și cea mai bună modalitate de a câștiga timp fără regret și de a restaura o mare parte din sănătatea ta digitală. Chiar și numirea lor „notificări” este o iluzie că acelea există pentru confortul tău și nu pentru producătorii acelor aplicații. Acestea sunt de fapt activări de implicare și trucuri de creștere a traficului.

Aplicațiile de socializare creează destul de multă dependenţă chiar și fără tot felul de notificări care îţi solicită atenția la fiecare câteva minute. Dacă dezactivezi notificările Facebook și apoi uiți să te conectezi pentru câteva zile, este un semn destul de bun că Facebook nu îţi oferă prea multă utilitate. S-ar putea să simți că trebuie să citești e-mailurile noi sau mesajele de pe Whatsapp de îndată ce intră, dar dacă nu aștepți un răspuns vital, este mai bine să îţi verifici diferitele mesaje în timpul unui program dedicate, care îţi permite în restul timpului să lucrezi neîntrerupt sau să-ţi menţii concentrarea.

Nu mai lăsa sistemele de urmărire a performanţei să te urmărească pe tine

Sistemele de urmărire a performanței sunt oarecum ca reţelele de socializare: când începi să utilizezi unul, este ușor să înțelegeți beneficiile, de la o activitate fizică mai bună, până la un somn mai bun. Problema este când utilizarea acestora devine un obicei zilnic. Dacă vei oferi unei companii o mulțime de date personale despre comportamentul tău, ar trebui să acumulezi beneficii proporțional mai mari în timp, și asta pur și simplu nu este cazul cu majoritatea sistemelor de urmărire a performanţei care există acum. În plus, trebuie să le încarci tot timpul. Păstrează aceste accesorii pentru momentele în care ai un anumit scop pentru acestea, cum ar fi pierderea în greutate sau pregătirea pentru o cursă.

Stabilește zone fără utilizarea telefonului

Fără îndoială, telefoanele inteligente sunt una dintre invențiile care au schimbat lumea în secolului XXI. Calitatea care le face atât de indispensabile este și ceea ce le face atât de înfricoșătoare: acestea fac totul. Ne ajută la gătit, condus, exerciții, vizionarea TV – este greu să te gândești la o activitate pe care nu o poţi realiza folosind telefonul mobil sau cel puțin care să nu aibă o legătură cu acesta. Dar, în 2018, chiar și producătorii de telefoane mobile au recunoscut că ar trebui să căutăm cu toții modalități de a reduce timpul petrecut pe telefon.

Noile caracteristici iOS și Android concepute pentru a ajuta utilizatorii să monitorizeze cât de des interacționează cu dispozitivele lor sunt plăcute, dar un remediu mai simplu și mai eficace este să alegi câteva locuri în care știi că pierzi noţiunea timpului petrecut pe telefon și să le declari zone fără telefon. Poţi începe cu dormitorul, și ai să vezi imediat cum îţi vei îmbunătăţi calitatea somnului și starea generală.  

Sursa: Inc.com

Foto: Pixabay

Citește și 5 obiceiuri zilnice care creează stabilitate mentală