Cinci metode diferite de abordare a vânzărilor

Cinci metode diferite de abordare a vanzarilor

Modul în care vinzi poate fi la fel de important ca și ceea ce vinzi pe o piață competitivă precum cea de astăzi. Clienții și companiile sunt bombardate cu oferte de cumpărături toată ziua, în fiecare zi, iar dacă vrei să fii cel care izbutește și face vânzări, ai nevoie de o strategie puternică în acest sens.

„Vânzările reușite sunt o activitate premeditată și bine gândită. Ai nevoie de un proces pe care să-l inițiezi în mod repetat. Ori de câte ori vorbesc cu proprietarii de afaceri mici sau cu agenții de vânzări care nu realizează rezultatele pe care și le doresc, cauza este, de obicei, aceeași: nu au o strategie de vânzări”, spune Diane Helbig, pe Small Business Trends.

Firește, strategia de vânzări pe care o folosești ar putea varia în funcție de personalitatea ta, de cel căruia îi vinzi și de alți factori.

„Nu există o abordare care să fie cea mai bună. Personalitatea și background-ul tău vor determina care tehnică de vânzare este cea mai eficace pentru tine. Chiar dacă ai o metodologie care funcționează bine, nu ar fi rău să testezi o abordare diferită din când în când. Încercând metode noi vei ieși din rutină și ai putea fi surprins de cât de bine funcționează pentru tine o nouă metodă în vânzări”, adaugă Wendy Connick de la the balance.

Connick descrie cinci metode diferite de abordare a vânzărilor, care pot fi utilizate pentru a te conecta cu potențiali cumpărători:

1. Amicul imediat:

Oamenii obișnuiesc să cumpere de la cei pe care îi plac și cu care reușesc să se conecteze. Deci, pune întrebări și manifestă interes pentru perspectiva de a dezvolta o relație. Cheia este să fii autentic în intenții și acțiuni.

2. Guru:

Poziționează-te ca fiind un expert sau cineva care poate rezolva problema. Răspunde la întrebările potențialului client și ajută-l să vadă că produsele / serviciile tale sunt singura soluție pentru nevoile sale.

3. Consultantul:

Aceasta este o combinație între abordarea unui amic și a unui guru. Aici, te poziționezi ca fiind un expert care are un numitor comun cu potențialul client, urmărind cele mai bune interese pentru el.

4. Rețeaua de contacte:

Aceasta implică stabilirea unor conexiuni profesionale, pentru a crea un flux puternic de recomandări și oportunități din partea persoanelor cu care ai stabilit relații.

5. Vânzătorul agresiv:

Probabil că majoritatea dintre noi suntem familiarizați cu vânzătorul agresiv. Acesta se folosește adesea de punctele dureroase și de frica potențialului client pentru a-l convinge să cumpere. Nu este o strategie recomandată.

Acestea sunt doar cinci tipuri frecvente de strategii în vânzări. Nu uita că poți combina aceste strategii și le poți adăuga elemente noi după caz. Important este să închei tranzacția.  

Foto: Lukas Budimaier / Unsplash