Lecţii inspirate din Formula 1, despre performanța echipelor

Vad performanta in echipa ca pe totalitatea inovatiilor mici in roluri si unelte

Performanţa este foarte vizibilă în sporturi. Am crescut de mici cu ea afişată la TV sau, pentru unii dintre noi, în antrenamentele “cu echipa”. Eu am crescut cu ea la TV, admirând nu doar activitatea piloţilor de Formula 1, de pe circuit, ci mai ales pe cea a echipei din spatele lor, din garaj. În activitatea de coaching, am avut ideea să pun în paralel observaţiile din acest sport de performanţă cu activitatea pe care o desfășor în calitate de Chapter Lead în echipa din ING. Vă invit să citiți aceste idei, poate sunt o sursă de inspirație pentru performanța echipei voastre.

Dacă m-ar întreba cineva cum aș descrie o echipă performantă în 10 secunde, le-aș arăta înregistrarea cu pit-stop-ul dublu realizat de Mercedes F1 în Marele Premiu al Chinei din 2019.

Echipa mea este un chapter de frontend – o grupare de specialiști din aceeași breaslă, fiecare dintre noi activând într-o echipă completă, capabilă să livreze un produs de la început până la final. Dacă vreți, fiecare dintre noi este un mecanic de caroserie, lucrând pentru echipe care livrează diferiți bolizi, dar sub aceleași culori de echipă. În ciuda acestei distribuiri, am avut surpriza să număr 12 proceduri pe care le îndeplinim în comun: de la decizia modului în care implementăm și promovăm modificări în aplicații, până la marcarea zilelor de concediu.

Pe mine mă inspiră Formula 1 datorită asemănării cu mediul organizațional. Spre deosebire de alte competiții, pe podium se înmânează un al patrulea trofeu, de aur, pentru un reprezentant al echipei câștigătoare.

“Pentru mine, sunt 1.600 de superstaruri în Mercedes. Eu nu pot conduce maşina. Nu sunt în stare să proiectez o suprafaţă aerodinamică. Dar încerc să înţeleg totul observând inginerul care face asta. Şi încerc să pun la dispoziţie un cadru pentru aceşti indivizi încât să performeze la maximum”, spunea Toto Wolff, Director de echipă Mercedes AMG F1.

  • 5
  •  
  •  
  •  
  •