Managerul nu este coach pentru angajații lui

managerul nu este coach

Articol publicat în Huffington Post de Jurgen Appelo, cel mai popular autor pe teme de leadership din Europa, listat în Top 50 Experți în Management și Top 100 Speakeri în Leadership, întocmite de Inc.com.

În timpul călătoriilor în jurul globului am observat că ședințele one-on-one, acele dialoguri private dintre un manager și unul dintre angajații săi, sunt cea mai utilizată practică de management din lume. Este prezentată ca fiind o bună metodă prin care managerii ajung să își cunoască angajații și îi ajută să își sporească performanța și să se dezvolte. Având ca punct de plecare literatura standard de management, scopul ședinței one-on-one este divizat în patru componente:

  • Status și progres
  • Obstacole și probleme
  • Dezvoltarea carierei
  • Coaching și feedback

Interesant este că, deși mulți dintre manageri sunt de acord asupra utilității acestor ședințe, puțini dintre ei chiar le organizează pentru că au senzația că ele le distrag atenția de la lucru și le consideră întreruperi.

Ce înseamnă o ședință one-on-one eficientă?

În primul rând, un one-on-one trebuie să urmeze un program foarte clar. Unii autori spun că ele ar trebui să fie săptămânale, alții sunt de părere că ar fi mai bine să fie lunare, iar restul autorilor spun că regularitatea lor este relativă. În funcție de context, cel mai bine ar fi să existe una odată la 2-3 săptămâni. În al doilea rând, ședințele ar trebui să se adapteze la nevoile angajaților. Nu există o agendă fixă pentru aceste întâlniri, iar subiectele lor depind de oameni. În al treilea rând, ședințele ar trebui să nu fie întrerupte de nimic, iar ambii parteneri să fie atenți la conversație și nimic altceva. Fără telefoane, e-mail, Facebook sau alte activități. În al patrulea rând, niciunul dintre participanți nu ar trebui să îi dea senzația celuilalt că îi pierde timpul.