Cursurile de specialitate – cele mai căutate forme de învăţare

Cursurile de specialitate - cele mai căutate forme de învăţare

După cum ştiţi, site-ul nostru a găzduit recent un sondaj de opinie, intitulat „Opțiunile managerilor români cu privire la învăţare”. Revenim acum cu o scurtă analiză a datelor reieşite din cercetarea noastră.

Eşantionul format din cei care au răspuns întrebărilor noastre a fost alcătuit din 110 persoane, cu vârsta cuprinsă în 25 şi 64 de ani, 63,6% dintre ele fiind femei.

Pentru a ne putea face o imagine cât mai limpede a interesului pentru învăţare, dar şi a criteriilor care stau la baza deciziei de instruire, sondajul a cuprins, pe lângă informaţiile de natură demografică, următoarele întrebări:

  • Ce formă de învățare ați alege pentru dezvoltarea dvs. profesională (MBA / EMBA, cursuri postuniversitare, coaching, cursuri de specialitate)?
  • Care este principalul criteriu după care ați alege programul respectiv (calitatea pregătirii dobândite, preţul, durata, prestigiul şcolii, veniturile asigurate ulterior absolvirii)?
  • Preferați ca programul ales să se deruleze în ţară sau în străinătate?
  • Pe cine ați prefera ca profesor / trainer (un antreprenor / manager român sau unul străin)?
  • Cine ați prefera să susțină costurile programului ales (vi l-aţi plăti din resurse proprii / aţi apela la compania dvs. să vi le susţină)?
  • Preferați ca programul ales să se deruleze: online, offline sau vă e indiferent?

În ceea ce priveşte tipul de instruire preferat, la nivel general, pe primul loc s-a clasat categoria cursurilor de specialitate (44,5%), urmată de MBA / EMBA (24,5%) şi coaching (19,1%). Cursurile postuniversitare s-au situat pe ultimul loc, cu 11,8%.

Respondenţii din grupa 25 -34 de ani sunt cei care se orientează în cea mai mare măsură spre cursurile de specialitate, alegându-le în proporţie de 58%. Cei din intervalul de vârstă 35-44 ani şi seniorii din ultimul interval îşi împart aproape egal opţiunile între formele de învăţare, iar cei între 45 şi 54 de ani preferă coachingul (37,5%).

forme de invatare

Interesant este faptul că femeile au o dorinţă ușor mai pronunțată de a urma un MBA / EMBA decât bărbaţii. Ele au ales masterul în afaceri într-un procent de 25,7%, faţă de bărbaţi (22,5%).

Coachingul este prima opţiune pentru jumătate dintre cei cu venituri între 2.501 şi 3.000 de euro pe lună, în timp ce respondenţii cu venituri de până în pragul inferior al acestui interval  ar alege cursurile de specialitate.

Dacă la cei cu venituri de peste 3.000 de euro procentele sunt egal împărţite între MBA / EMBA, cursuri de specialitate şi coaching, cei din categoria 1.501 – 2.500 euro merg covârşitor pe mâna MBA-urilor, cu 68,4%.

După cum era de aşteptat, poziţiile de middle şi top management sunt cele mai interesate de absolvirea unui master în afaceri:

  • middle management – 24,4%,
  • top management – 36,4%.

Personalul operaţional se gândeşte exclusiv să urmeze cursuri de specialitate.

 

În țară, cu profesori străini și români

Fără surprize au fost şi răspunsurile despre criteriile de selecţie a şcolii. 69,1% dintre respondenţi au arătat spre „calitatea pregătirii dobândite”, în vreme ce următorul criteriu (preţul) a obţinut numai 12,7 procente. De remarcat că doar cei care intenţionează să facă un MBA / EMBA au ales drept criteriu „prestigiul şcolii”.

criteriu

O cincime dintre respondenţi ar opta pentru studii în străinătate, restul preferând să înveţe în ţară, cu profesori de afară, dacă se poate, după cum reiese din răspunsurile date la întrebarea următoare, cea despre naţionalitatea profesorilor. Preferinţele au fost apropiate: 51,8% vor ca profesor un manager sau antreprenor român, restul de 48,2% dorindu-şi unul străin.

Băncile școlii, preferate monitoarelor

În ceea ce priveşte sursa banilor pentru plata instruirii, 54,5% au declarat că ar prefera să plătească firma în care lucrează, iar restul, destul de mulţi (45,5%) vor să îşi asume singuri cheltuiala.

Cea mai mare surpriză, după părerea noastră, este punctajul mic obţinut de studiile online, ca formă de instruire: numai 23,6% dintre respondenţi au această preferinţă, în timp ce 45,5% aleg să fie prezenţi fizic, în sala de curs. Ce e drept, unei treimi dintre respondenţi îi este indiferent, deci pot urca oricând punctajul uneia sau alteia dintre opţiuni.

online offline

Cu precizarea că cei din grupa de vârstă 45-54 de ani au cea mai mare aplecare către studiul online, şi nu cei mai tineri, încheiem această scurtă analiză a rezultatelor sondajului nostru despre învăţare. Aşteptăm observaţiile şi comentariile voastre.

 

(Foto: ITU Pictures, www.flickr.com)