5 provocări majore pentru Directorii de Marketing

Directorul de Marketing gandeste strategic

Crearea notorietății brandului de companie sau de produs, creșterea cererii pentru produsele sau serviciile companiei, identificarea unor piețe noi sau a unor categorii noi de consumatori și anticiparea nevoilor acestora, crearea unei experiențe de cumpărare memorabile, elaborarea strategiei de marketing și corelarea acesteia cu strategia de business, iată numai o parte dintre activitățile pe care le are în fișa postului Directorul de Marketing.

Complexitatea rolului este sporită de evoluția rapidă a tehnologiei, de transformarea digitală a modelelor de afaceri și de multiplicarea canalelor de comunicare, care constituie tot atâtea puncte de contact între companii și consumatori.

Dincolo de competențele manageriale, Directorul de Marketing este și un factor important de generare a schimbării, pentru adecvarea pro-activă a companiei la cerințele pieței și ale consumatorilor. Directorul de Marketing gândește strategic, rezolvă probleme strategice și trebuie să realizeze alinierea obiectivelor de marketing cu cele de business, precum și implementarea acestora în întreaga companie. De asemenea, contribuie la luarea deciziilor în legătură cu ce se va face sau nu se va face la nivel de produse / servicii.

Principalele provocări așezate, deci, în fața Directorului de Marketing sunt următoarele:

  1. Experiența consumatorilor – Nevoia de date

În mod clar, experiența consumatorilor este unul dintre atributele care diferențiază brandurile. Pentru a putea înțelege care sunt cerințele și așteptările clienților din acest punct de vedere, companiile au nevoie de date. Identificarea datelor corecte pentru anticiparea și îmbunătățirea performanței în toate punctele de contact cu consumatorii este una dintre cele mai dificile provocări cu care se confruntă astăzi Directorii de Marketing.

  1. Brand storytelling – Declinarea pe canalele relevante

Povestea brandului este definitorie, dar adeseori nu face deloc parte din ceea ce comunică o companie. Totuși, atunci când este inclusă în tacticile de marketing, construiește relații și devine un factor natural de motivație. Dar punctele de contact cu consumatorii se schimbă în mod constant, la fel și mecanismele lor de decizie, iar companiile abia pot ține pasul. Provocarea constă în declinarea poveștii brandului pe canelele relevate pentru consumatori și în moduri cu care aceștia să rezoneze.

  1. Conversia B2B-B2C – Integrarea canalelor

Marketingul B2B calcă pe urmele celui B2C. Echipele de achiziții caută, compară, verifică, decid ce produse și servicii să cumpere prin intermediul internetului. Firmele care vând produse sau servicii altor companii (B2B) au nevoie ca toate canalele lor să fie aliniate și să prezinte informații relevante, interesante și corecte cumpărătorilor, indiferent de etapa procesului de cumpărare în care s-ar putea găsi aceștia. Este esențial ca potențialul client să obțină rapid și eficient informațiile corecte. Atât consumatorii B2B, cât și cei de la B2C doresc confort, experiențe de cumpărare fără stres, procese recurente de achiziție personalizate, dar mai ales eficiență.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •