Lucrurile pe care nici un angajat nu ar trebui să le audă

Indiferent dacă ne ocupăm de o întreagă afacere sau numai de un departament dintr-o companie, trebuie să fim atenți cu lucrurile pe care le spunem atunci când suntem nemulțumiți sau supărați.

Uneori, la locul de muncă, răbdarea ne este pusă la încercare și suntem ”tentați” să spunem lucruri pe care le-am putea regreta mai târziu. Nu numai pentru că am folosit cuvinte nepotrivite, dar și pentru că, de cele mai multe ori, lucrurile spuse la nervi demotivează angajații.

Iată care sunt frazele pe care cei de la Entrepreneur ne recomandă să le evităm:

1. Eu sunt șeful, fă cum spun eu!

Dacă nu vă respectați angajații, nu puteți pretinde respect. Un studiu publicat recent în Harvard Business Review a scos la iveală că 54% dintre angajați nu se simt respectați de către șefii lor: sunt trași la răspundere de față cu clienții, nu sunt apreciați pentru reușite, nu li se dă oportunitatea de a-și arăta aptitudinile și nu sunt ascultați.

Citește și 10 motive pentru care angajații nu vă respectă

2. Bucură-te că ai o slujbă!

Dacă angajatul greșește o dată, nu înseamnă că va face așa mereu. Fiți maturi și tratați problema cu responsabilitate. Încercați să vedeți care este cauza erorii și cum poate fi remediată. Sunteți lideri nu numai atunci când vine vorba de culesul laudelor, ci și când trebuie rezolvate situații-problemă.

3. Dacă nu îți convine, găsesc pe altcineva!

Un lider bun nu își amenință angajații cu concedierea, atunci când aceștia nu au aceeași perspectivă asupra unui task. Dacă le spuneți această frază, fie îi veți demotiva, fie vor demisiona de bună voie.

Citește și Un şef nerespectuos este părăsit rapid, când îi e lumea mai dragă

4. De ce ești singurul care are o problemă?

Dacă angajatul a avut performanțe în trecut, este cooperant și dedicat afacerii, atunci problema care reiese de aici e că nu ascultați. Cel mai probabil, are ”o problemă” dintr-un motiv clar, pe care nu sunteți dispuși să-l auziți. De asemenea, nu e recomandat să vă comparați angajații între ei – nu trebuie să le dați impresia că sunt în competiție unul cu celălalt, altfel nu vor funcționa corespunzător ca echipă.

5. Nu am timp pentru asta.

Dacă voi nu aveți timp, atunci cine ar trebui să îi asculte? Cineva dintr-o altă companie sau dintr-un alt departament? Întotdeauna se pot găsi câteva minute.

(Foto: c.lucian/www.flickr.com)