Ce sunt obiectivele SMART și cum le puteți atinge

Ce sunt obiectivele SMART si cum le puteti atinge

Cu siguranță ați auzit despre obiective „SMART”. La o simplă căutare pe Google veți obține peste 200 de milioane de rezultate. Subiectul prezintă un interes crescut, judecând după volumul de conținut relevant pe această temă.

Dar care sunt exact obiectivele SMART ? Ce înseamnă acel acronim și, cel mai important, ar trebui să le setați pentru dvs. și pentru afacerea dvs.?

Citește și: Găsirea echilibrului între impactul social și atingerea obiectivelor financiare

Ce face un obiectiv SMART?

Conceptul de obiective SMART a apărut pentru prima dată într-un articol de George T. Doran în numărul din noiembrie 1981 al revistei Management. De la această introducere, mulți experți în managementul afacerilor au formulat acronimul „SMART” în diverse moduri.

Iată cum a încadrat-o inițial Doran:

S înseamnă specific: obiectivul este detaliat. Identifică aspectul precis al performanței îmbunătățit de obiectiv.

M înseamnă Măsurabil: Există o măsurătoare sau un fel de unitate de măsură pentru obiectiv. În acest fel, vei ști exact când ai atins acel obiectiv specific.

A este de la Atribuit: Puteți atribui acel obiectiv cuiva din echipa dvs. (sau unui grup de oameni) care va fi apoi responsabil pentru îndeplinirea acestuia. (Rețineți că, uneori, oamenii numesc A „Acționabil”. Aceasta înseamnă că există acțiuni practice pe care le puteți întreprinde pentru a atinge obiectivul. Unii îl numesc adesea „Atins”, care este practic un sinonim pentru „Realizat”.)

R înseamnă Realist: în timp ce cu toții iubim succesul, obiectivele SMART sunt cele care pot fi realizate în mod realist, date în timp sau constrângeri financiare. (Rețineți că în formulările în care „A” înseamnă „Acționabil”, R este adesea atribuit „Relevant”. Aceasta înseamnă că obiectivul va ajuta compania dvs. să își îndeplinească scopul și misiunea principală.)

T înseamnă timp (sau pentru timp): obiectivul dvs. vine cu un termen care are un interval de timp specific asociat cu acesta. Până la data vizată ar trebui să vă atingeți obiectivul.

De ce obiectivele SMART sunt atât de eficiente?

Puterea obiectivelor, în general, constă în modul în care creează atât un plan de acțiune pentru locul în care vrem să fim, cât și un instrument de evaluare pentru măsurarea progresului în direcția acelor destinații. O analogie bună este o călătorie. Dacă vă îndreptați către un oraș în care nu ați călătorit niciodată, călătoria dvs. va fi mai eficientă dacă aveți o foaie în care traseul este detaliat pentru a vă ghida călătoria, scrie entrepreneur.com. 

Citește și: Valul mexican numit „alinierea la obiectivele companiei”

Același lucru este valabil pentru atingerea obiectivelor de afaceri. Cu cât sunt mai detaliate, acționabile și măsurabile, cu atât mai ușor va părea pentru dvs. și echipa dvs. să atingeți aceste obiective.

De exemplu, să zicem că vreți să construiți o aplicație mobilă. Luați în considerare ce s-ar întâmpla dacă setați un obiectiv vag, în loc de unul specific. Probabil că veți fi dificil să știți dacă dezvoltarea aplicației dvs. este realizabilă sau dacă a înregistrat progrese solide către lansare. De asemenea, este posibil să nu știți neapărat dacă ați atins anumite obiective, chiar și după ce ați petrecut timp și efort semnificativ încercând să ajungeți acolo.

Dacă obiectivul nu este realist, veți experimenta probabil o perioadă prelungită de frustrare profundă, întrebându-vă de ce nu sunteți ncă „acolo”. Dacă v-ați orientat asupra unui obiectiv de afaceri mai realist, probabil că ați făcut progrese măsurabile și vizibile pe care le-ați putea seta și pentru proiectele viitoare ale companiei.

Citește și: 10 sfaturi utile pentru cei ce încă se pregătesc să-și creeze obiectivele pentru noul an

Obiectivele SMART vă ajută în ceea ce privește obiectivele care vor aduce cele mai vizibile și concrete rezultate pentru compania dvs. Uneori suntem atrași de tendințele industriei și cuvintele cheie, fără a lua în considerare cu adevărat implicațiile practice pe care le au pentru afacerilor noastre.

Stabilirea obiectivelor SMART reduce confuzia și analizează rezultatele realizabile care vă vor ajuta să vă îndepliniți viziunea pentru compania dvs.

Citește și: Cum să fii mentorul cuiva care nu îşi cunoaşte obiectivele în carieră

Cum stabiliți obiectivele SMART pentru compania dvs.?

Obiectivele SMART pot fi stabilite pentru aproape orice domeniu al operațiunilor companiei dvs., inclusiv departamentul de finanțe, echipele de marketing și vânzări, chiar și managerii companiei și directorii.

Pentru a stabili obiectivele SMART organizați un brainstorming.

Pentru câteva obiective pe termen scurt care vă vor ajuta să atingeți obiectivul dvs. mai mare. Apoi, procesați fiecare obiectiv potențial prin paradigma SMART. Asigurați-vă că puteți descrie cu detalii specifice fiecare dintre obiectivele dvs. și că fiecare obiectiv este relevant pentru misiunea generală a companiei dvs. Stabiliți cum veți măsura succesul și ce valori veți utiliza.

În cele din urmă, setați un termen limită și atribuiți obiectul persoanei sau echipei corespunzătoare. Monitorizați periodic progresul și solicitați informații periodice, astfel încât să puteți ajuta echipa să rămână motivată și să atingă obiectivul.

Sursa foto: Unsplash