Găsirea echilibrului între impactul social și atingerea obiectivelor financiare

Gasirea echilibrului intre impactul social si atingerea obiectivelor financiare

Este binecunoscută dificultatea companiilor de a-și păstra speranţa atingerii simultane a două obiective la fel de importante. Multe se străduiesc în continuare din greu. Deși companiile profitabile se implică din plin în proiecte de responsabilitate socială, această implicare scade aproape întotdeauna atunci când veniturile acționarilor sunt amenințate. Întreprinderile „sociale” și organizațiile non-profit merg adesea în direcția opusă, favorizând misiunea socială în detrimentul viabilității financiare.

Ceva asemănător se întâmplă adesea atunci când companiile încearcă să inventeze noi afaceri, păstrându-le în același timp pe cele vechi. Acestea încearcă să sprijine ambele direcţii de afaceri, dar când banii sunt limitaţi, de cele mai multe ori doar una dintre acestea are de câștigat.

Astfel de compromisuri sunt denumite „paradoxuri strategice”. Pentru a le gestiona în mod eficient, liderii au nevoie de mai mult decât de o rezolvare. Ei au, de asemenea, nevoie de un cadru proiectat cu atenţie, pentru a-i sprijini. Cercetările sugerează că acest cadru ar trebui să includă trei elemente importante: “plase de siguranţă” organizaționale, luarea de decizii dinamice și leadership.

“Plasele de siguranţă” organizaționale sunt concepute pentru ca organizaţiile să se asigura că, dacă una dintre direcţii absoarbe mai multă putere, partea mai slabă obține o protecție suplimentară. Acestea pot fi utile în multe situații diferite.

Putem lua în considerare ceea ce s-a întâmplat la Digital Divide Data (DDD), o afacere socială care pregătește și angajează persoane defavorizate pentru a realiza muncă externalizată în IT. Fondatorul și echipa inițială de management a DDD au știut că au concentrat mai multă energie asupra misiunii lor decât asupra câștigării banilor, așa că s-au asigurat că consiliul de administrare a inclus membri cu experienţă și îndemânare în afaceri. Această decizie a ajutat la salvarea companiei. Când unul dintre acești membri ai consiliului a observat unele tipare care prezentau probleme, a cercetat îndeaproape situaţia și a descoperit că, dacă DDD nu s-ar apuca serios să facă bani, ar trebui să se închidă în câteva luni. Liderii companiei au făcut apoi unele schimbări dure dar esențiale și au transformat modul de operare a DDD.

Citește și Anul provocărilor. Cum văd oamenii de afaceri evoluția business-ului în 2019