Cum arată liderul anului 2030?

Liderii de maine vor fi motivati sa exploreze oportunitati

Odată cu atingerea în 2012 a pragului de un miliard de smartphone-uri la nivel global, companiile întră într-o era de transformare accelerată. Spre deosebire de companiile de tradiție, companiile secolului 21 sunt de 10-40 de ori mai eficiente. Dacă nu-și remodelează afacerea, companiile formate pe calapodul vechii economii vor avea parte de ”momentul lor Kodak”. Care vor fi implicațiile? Multiple.

Peste 10 sau 20 de ani redesenarea fiecărei industrii va fi o realitate dictată de noile transformări: orașe inteligente, energie regenerabilă, infrastructură pentru lanțul de distribuție, aprovizionare, educație și servicii sociale pentru aproximativ nouă miliarde de oameni. Și tot atunci, liderii care vor conduce aceste companii vor fi diferiți de cei de acum. Cum vor arată liderii din 2030?

Un nou mindset, ”de explorator”

Technologia resetează sistemul de operare al liderilor. Aceștia sunt obligați să fie mai îndrăzneți și vizionari. Liderii de mâine vor fi motivați să exploreze oportunități care vin la pachet cu riscuri mai mari. Zborul pe Marte dorit de Elon Musk sau explorarea spațiului pe scară largă dorită de Richard Branson ori Jeff Bezos, dacă nu sunt exerciții de PR, sunt dorințe care exprimă cel mai bine modul în care îndrăznește tipul de lider de mâine.

Liderii viitorului nu se visează perfecți și atotștiutori ci fac echipă cu oameni care au calități și cunoștințe ce lor le lipsesc. Oamenii din echipa lor au o viziune a viitorului aliniată cu cea a fondatorului companiei. Sunt loiali, fără a fi servili. Gândesc autonom, propun perspective dar acționează împreună. Ascultă și sunt ascultați de lideri. Liderii viitorului își asumă riscuri și nu se sperie de eșec. Ei știu că marii câștigători în business au trecut prin eșecuri răsunătoare.