Lumea rețelelor de socializare este zdruncinată major, deoarece Instagram a început să testeze ascunderea „like-uri” pentru unii utilizatori. Această decizie, în urma unor teste recente în țări precum Canada și Japonia, este menită să facă postările pe Instagram mai puțin competitive pentru like-uri și să devină mai mult despre conexiunile de calitate, în special pentru tineri, după cum a explicat CEO-ul Instagram, Adam Mosseri, în cadrul conferinței WIRED25.
Pe lângă speranța de a face din rețelele de socializare un loc mai sănătos din punct de vedere mental pentru tineri, ascunderea like-urilor ar putea avea un impact semnificativ asupra marketingului brandurilor și influencerilor. În timp ce efectele pe termen lung rămân a fi văzute, se pare că vizibilitatea mai mică a aprecierilor va duce la un câmp de joc mai echitabil, unde conținutul de calitate devine mai important decât cel cu cel mai mare număr de aprecieri, scrie entrepreneur.com.
Citește și: Cum să îți îmbunătățești afacerea de comerț electronic prin Instagram live
Trecem peste „unitățile” de măsurare a vanității
Deși like-urile ar fi putut fi o modalitate viabilă de a evalua implicarea în social media în trecut, această măsură a devenit din ce în ce mai mult o unitate de măsurare a vanității, care nu indică într-adevăr dacă cineva are influență pe rețelele de socializare sau nu.
În primul rând, like-urile pot fi „manevrate” pentru a face ca mesajele să pară mai populare decât sunt în realitate, lucru tot mai vizibil odată cu creșterea bot-urilor care să crească numărul de like-uri în mod fals, precum și aprecierile reciproce din etichete precum „likes for likes”. În plus, o mulțime de oameni pot să apese like în timp ce scrolează postările, însă fără a fi neapărat implicat, ceea ce nu înseamnă că mesajele au un impact mare sau că persoana sau brandul care împărtășește postarea au influență.
Citește și: Totul despre cum să lansezi o pagină de Instagram pentru afacerea ta
Influența reală înseamnă a determina pe cineva să acționeze dincolo de like-uri, fie că dă swipe up pe un site și cumpără ceva, sau se înscrie la un eveniment ori se abonează la un newsletter. Prin ascunderea like-urilor, accentul pe această măsură va scădea și va crește importanța obținerii de rezultate palpabile.
Crearea de conținut mai bun
În multe cazuri, brandurile angajează influenceri pentru a-și acoperi propria ineficiență pe social media. Cu toate acestea, pentru că a fost dificil de apreciat influența pe baza valorilor vanității, multe companii au încercat marketingul influencer, au cheltuit bani mulți pentru a face acest lucru și au fost dezamăgiți de rezultate.
Mergând mai departe, cu un accent scăzut pe numărul de aprecieri pe care le primește un mesaj, brandurile vor fi probabil atrase de influenceri și ambasadori de brand care îi pot ajuta să creeze conținut mai bun, pe care îl pot folosi pe propriile canale și care crește conștientizarea brandului și eficiența marketingului . Mai mult, este posibil ca unele branduri să fi fost reținute în trecut să partajeze conținut care a obținut un număr limitat de like-uri, dar acum se pot simți mai liberi să distribuie conținut care inspiră conversații sau să conducă la mai multe achiziții, chiar dacă este orientat către un public mai restrâns.
Citește și: Instagram vrea să introducă funcţia de cumpărături direct de pe platformă
Cum afectează dispariția like-urilor de pe Instagram brandurile și influencerii
Captarea atenției a milioane de utilizatori se poate să nu fie posibilă, însă chiar și câteva zeci de persoane care încep să fie implicate și interesate cu adevărat cu brandul tău ar putea fi catalizatorul de care ai nevoie pentru a obține o conversie reală pe rețelele de socializare sau în afara acesteia. A ajunge acolo înseamnă a deveni un creator și un povestitor mai bun și a învăța să recunoști cu cine te poți asocia pentru a îmbunătăți conținutul brandului tău, mai degrabă decât să cazi în capcana angajării unui influencer care primește o mulțime de like-uri sau are mulți adepți, dar nu care nu are niciun impact pentru brandul tău.
Citește și: Instagram lansează o revistă online pentru a ajuta studenții stresați de examene
Aceste schimbări vor avea nevoie de timp, întrucât Instagram realizează această modificare doar în mod limitat, dar dacă rețeaua consideră că este un succes, am putea vedea alte platforme de socializare să adopte funcții similare. Drept urmare, social media poate reveni la scopul de bază: socializarea, mai degrabă decât un concurs de popularitate, așa cum a devenit acum, ceea ce poate fi un impact benefic pentru branduri, influenceri autentici și utilizatori care doresc ca social media să fie o forță pozitivă.
Citește și: Folosește Instagram-ul ca să îți crești lista de abonați prin e-mail
Sursa foto: Unsplash