Cum să construiești o strategie de brand de succes

Cum sa construiesti o strategie de brand de succes

Ai putea crede că a construi strategia unui brand înseamnă să creezi un website cu un logo cool și o estetică diferită, dar asta este doar o mică parte din proces. Să creezi un brand este mult mai mult decât atât și trebuie să faci multă cercetare ca să îți iasă bine. Cel mai important lucru este să atragi publicul-țintă și să îi oferi exact ceea ce își dorește.

Cu cât este mai detaliată o strategie de brand, cu atât mai mari sunt șansele ca afacerea ta să își atingă scopul. Strategia ta de brand ar trebui întotdeauna să țintească atingerea audienței target și să se ocupe de nevoile ei.

Iată cum poți construi o strategie de brand de succes pentru afacerea ta.

1. Definește-ți brandul

Poate fi dificil să îți definești brandul, fiind o idee complexă și putând fi exprimată în atât de multe feluri. Te ajută dacă începi să cauți în profunzimea afacerii tale, pentru a determina mai multe aspecte despre audiența ta, despre competitorii tăi, despre piață și multe altele. Când dezvolți strategia de brand, întreabă-te aceste lucruri:

  • din ce nișă și industrie face parte brandul meu;
  • care este istoria brandului meu;
  • care este audiența mea țintă? cum arată clientul meu ideal;
  • ce îi place audienței la brandul meu? de ce ar trebui să se întoarcă la mine.

Va fi mult mai ușor să dezvolți o strategie practică de brand atunci când ai aceste răspunsuri, care mapează detaliile și te ajută să rămâi concentrat la ceea ce brandul tău vrea să întruchipeze.

2. Cercetează audiența ta target. Află care este publicul tău țintă

Imaginează-ți că îți creezi o imagine de brand fără să știi nimic despre audiența ta și ceea ce își dorește ea. Ar fi imposibil apoi să ai o afacere de succes, pentru că publicul tău țintă continuă să fugă. Este musai să creionezi clientul ideal și să determini diverse lucruri despre el, scrie business.com

Trebuie să te întrebi câteva lucruri, atunci când schițezi clientii ideali:

  • care sunt datele lor demografice, cum ar fi vârsta, sexul, locația, venitul și profesia;
  • care este cel mai înalt grad de educație;
  • ce ocupații au și ce nivel de venit;
  • din ce industrie fac parte;
  • care sunt comportamentele lor privind procesul de cumpărare;
  • ce frustrări au în nișa mea sau în industrie;
  • cu ce se confruntă, în acest moment.

Cu cât știi mai multe despre piața-țintă, cu atât mai bine poți să o servești cu produse și servicii care vin în întâmpinarea nevoilor ei. Când faci asta, construiești o comunitate loială, clienți care plătesc pentru ceea ce le oferi și continuă să revină, îmbunătățindu-ți ROI-ul (returnarea investiției) și creșterea angajamentului lor.

Citește și: Cum pot brandurile să își dezvolte relații de succes cu influencerii

3. Dezvoltă o marcă personală

Imaginea brandului tău este felul în care audiența te recunoaște și te asociază cu produsul și serviciul tău. Asta constă în diferite componente care construiesc estetica brandului tău, cum ar fi schema de culori, logo-ul, stilul conversațional, tonul și misiunea.

Când creezi aspectul fizic al brandului tău, uită-te la audiența-target și încearcă să construiești un look care o satisface. Din moment ce ei sunt clienții, totul se reduce la experiența pe care le-o oferi. Nu este despre ce vrei tu sau cum vrei tu să arate, ci despre ceea ce vor clienții.

Este important să ai puncte de reper creative, astfel încât fiecare persoană din echipă să fie pe aceeași pagină la momentul lansării strategiei de brand. Este esențial dacă vrei ca imaginea de brand să fie uniformă pe parcursul afacerii și să rămână constantă, în timp.

Construirea unei strategii de brand de succes este o muncă dificilă. Există o mulțime de detalii fine pe care trebuie să le bifezi înainte de a putea crea unul potrivit pentru tine și pentru afacerea ta. Imaginea brandului este modul în care clienții te pot identifica din mulțime și dintre competitori. Iata de ce vrei să te evidențiezi într-un mod semnificativ și să construiești un brand de care ești mândru.

Sursa foto: Unsplash