Farmaciștii independenți au acum comunitatea lor: Alphega

Alphega aduna sub aceeasi umbrela un numar de farmacii independente

Ce le oferă Farmexpert farmaciilor membre ale acestei comunități?

În primul rând, le oferă knowhow și management de farmacie. Aici intră și operaționalul și financiarul, și HR-ul. Apoi, este consultanța (cursuri pe elearning, materiale printate, informații business to business pe site, consultanță face to face etc.). Consultantul Alphega nu este medic și nici specialist în marketing sau resurse umane. El vorbește cu farmaciștii, află ce nevoi de informare au și revine la specialiștii noștri cu întrebările, dacă problemele ridicate le depășesc nivelul de competență. Din fericire, farmaciștii au început să vrea să știe tot mai mult.

Apoi, cum mai mai spus, le oferim suport comercial (prețuri mai bune, discounturi mai mari, termene de plată mai bune etc.)

Alphega va dezvolta foarte mult serviciile către pacienți, care nu au prea existat în farmaciile din România. De exemplu, măsurăm în farmacie vârsta arterială, facem spirometrie, scan pentru alunițe etc.

Din câte am înțeles, puneți la dispoziția celor afiliați ghiduri de business. Ce domenii acoperă ele?

Toate domeniile care țin de business: etică, proceduri de operare, finanțe, recrutare / selecție de personal, dezvoltare personală etc. Dar farmaciștii sunt liberi să întrebe orice. Nu Farmexpert are ultimul cuvânt în ceea ce privește politica Alphega: sunt consiliile regionale (șapte) și un consiliu național al farmaciștilor Alphega unde membri își aleg reprezentanți. Deci, totul este organizat foarte democratic și condus mai mult de către farmaciști, pentru că ei știu cel mai bine ce au de făcut și de ce au nevoie.

Procesul de aderare la Alphega înseamnă și branduire sau rebranduire. Cine acoperă costurile?

O parte ei, o parte noi. Sunt farmacii la care am făcut un rebranding total și după ce au văzut rezultatul, au plătit singuri rebrandingul unei alte farmacii a lor. Noi dăm doar acceptul final pe vizual.

În cadrul acestui parteneriat, există și constrângeri pentru farmacii în legătură cu anume furnizori?

Noi nu le numim constrângeri, ci responsabilități. La oferim lucrurile despre care am vorbit mai devreme, iar ei trebuie să se alinieze. De exemplu, dacă decid că vor o campanie pentru un anumit produs, toți trebuie să respecte și să pună în practică acea campanie: să cumpere o anumită cantitate, să o vândă, să poziționeze produsul într-un anumit loc. În Alphega, nu este sens unic: din acest parteneriat se și iese, dacă nu se respectă regulile jocului.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •