4 strategii pentru retenția angajaților în 2015

Din punctul de vedere al co-fondatorului The Muse, Kathryn Minshew, companiile irosesc bani pe recrutare și pierd talent prețios pentru că nu țin pasul cu nevoile angajaților.

În 2015, cei din generația millennial reprezintă cea mai mare parte a forței de muncă. Tot ei sunt cei acuzați de generarea celor mai profunde schimbări în constituția locului de muncă ca urmare a noilor lor cerințe standard, de tipul orelor flexibile, oportunităților de evoluție în carieră, politici egalitare și rezultate și așteptări măsurabile. Nu par să fie cerințe spectaculoase, dar se pare că, potrivit cercetărilor, angajatorii nu par să le îndeplinească în conformitate cu dorințele lor.

Tehnologia a modificat uriaș cultura mediului de lucru, dar unele probleme de bază încă rpmân de actualitate. S-a sugerat că unul dintre cei mai importanți factori care influențează satisfacția angajaților nu are legăură cu remunerația, ci cu relațiile cu colegii, managerii și prieteniile de la birou. Între timp, organizațiile revarsă fonduri uriașe pentru a obține și a păstra talent de top. De exemplu, în SUA în 2011, companiile au cheltuit 45 miliarde de dolari pe recrutare, iar rata de abandon a locului de muncă după un an a fost de 46%.

Este specificul acestei generații de angajați să își schimbe locul de muncă de multe ori pe parcursul carierei, iar pentru angajatori, permanenta infuzie de suflete proaspete poate fi un lucru bun. Dar în alte cazuri nu. Realitatea este că angajații au evoluat în timp ce strategiile de retenție nu au făcut-o și este cazul. Iată patru strategii aliniate cu stilul de lucru actual.

  1. Misiunea companiei trebuie să fie și misiunea angajaților

Nu mai este sufficient un salariu pentru a reține un om la birou. Angajații de astăzi au nevoie să știe de ce exiști tu ca business, ce probleme rezolvi și cum faci viața lor și a clienților mai bună. Vor să știe cum anume joburile lor mișcă în direcția potrivită compania și ce impact au asupra lumii din jur. Dacă mulți dintre angajați se simt parte din povestea ta, iar povestea ta este componenta unei povești și mai mari care are rolul ei în spațiul cultural ai mari șanse să îi ții aproape. Misiunea și viziunea companiei nu mai sunt doar o chestiune de branding, ci sunt parte cheie a motivației angajaților de a rămâne alături de tine pe termen lung.

Partea bună a acestei provocări este că brandul companiei tale și strategia ta în acest sens te pot ajuta foarte mult în a atrage și a reține candidați. Câștigul este cu atât mai mare cu cât un angajat fericit va deveni un ambadasor pentru companie pe toate rețelele de socializare și în viața reală pentru că el crede în tine și în rolul companiei pe care o deservește și îți transmite povestea mai departe.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •