Echipa dvs. la distanță se confruntă cu scăderea productivității?

Echipa dvs. la distanta se confrunta cu scaderea productivitatii?

Dacă munca de la distanță nu a fost benefică pentru echipa dvs., acestea sunt câteva motive posibile și cum să le corectați.

Stabiliți cadrul adecvat și investiți în instrumentele potrivite pentru a eficientiza munca la distanță.

Planificați pentru un drum lung, urmărind constant performanța

Cu toții am auzit statisticile – angajații lucrează mai productiv de acasă decât la un birou. Dar cât de adevărat este acest lucru pentru echipa dvs.?

Multe companii vor trebui să funcționeze de la distanță cel puțin până la sfârșitul acestui an. Dacă munca de la distanță nu funcționează pentru echipa dvs, este important să vedeți de ce și cum puteți rezolva acest aspect.

Citește și: Generația Z consideră că beneficiile sunt mai importante decât salariul

Lipsa de direcție

Unii angajați din organizația dvs. se pot simți pierduți atunci când nu au pe cineva care să le spună ce anume trebuie făcut. Este vorba despre lucrători care se simt bine sub o îndrumare constantă. Într-o configurație de lucru la distanță, productivitatea lor scade, deoarece nu se simt confortabil să apeleze la șeful lor pentru îndrumare de mai multe ori pe zi, scrie business.com.

Lipsa de motivație

Pentru unii angajați, casa înseamnă confort și liniște. Ei sunt distrași cu ușurință de televizorul sau PlayStation-ul lor, iar faptul că nu există nimeni care să îi supravegheze face ca funcționarea la distanță să aibă de suferit. Astfel de lucrători preferă să lucreze dintr-un birou chiar dacă asta înseamnă timp pierdut pe drum.

Disconfort cu instrumentele de comunicare virtuale

Tehnologia a parcurs un drum lung, iar apelurile video vin cu o latență aproape zero. Cu toate acestea, unii oameni nu se simt confortabili să participe la întâlniri pe Zoom sau Skype. În timp ce acești oameni pot fi super-productivi într-o întâlnire din lumea reală, ei văd că productivitatea lor este în scădere în timpul apelurilor la distanță.

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

De asemenea, disconfortul duce la distragerea atenției. Unii lucrători tind să își verifice mesajele Instagram sau WhatsApp în timpul unui apel – ceva ce nu ar fi făcut într-o întâlnire fizică. Aceasta reduce productivitatea.

Dezechilibrul muncă-viață

Multe organizații au astăzi „flexi-timing”. Intenția de aici este de a aprecia oamenii în funcție de munca pe care o depun, nu de orele pe care le fac.

Cu toate acestea, acest lucru poate fi perturbator într-o configurație de lucru la distanță. Într-un birou, un coleg care vrea să discute afaceri cu dvs. ar ști că trebuie să se întoarcă mai târziu dacă văd că luați masa sau ieșiți într-o pauză. Într-o setare de la distanță, astfel de conversații se petrec la un apel telefonic, iar lucrătorii simt că timpul lor personal este diminuat, atunci când primesc apeluri în timpul orei de prânz sau după serviciu.

Lipsa de camaraderie

Setarea de lucru din lumea reală are canale eficiente pentru a destresa și a lua ochii de la computer. Angajații de la distanță, în special cei care s-au alăturat echipei dvs. recent, simt o deconectare socială cu oamenii cu care lucrează. Această lipsă de camaraderie socială poate face conversațiile mai puțin eficiente și, astfel, să scadă productivitatea.

Nu există niciun glonț de argint care să rezolve vreuna dintre aceste probleme. Cu toate acestea, ca proprietar sau manager de afaceri, puteți să setați regulile și să definiți un cadru care să permită membrilor echipei să se ocupe mai bine de ineficiențele lor. Iată câteva sfaturi.

Stabiliți un cadru

Când lucrătorii nu se află sub același acoperiș, o echipă se poate transforma în haos rapid. Primul pas pentru a construi o forță de muncă productivă este stabilirea unui cadru.

 

Citește și: Analiza BenefitOnline.ro: ce beneficii extrasalariale și-au ales angajații în 2019 și ce bugete au alocat companiile

Pentru început, stabiliți ore de lucru clare. Dacă oferiți flexi-timings, creați un calendar de colaborare în care membrii echipei pot bloca anumite ore din zi de la întâlniri sau convorbiri. Declarați o încălcare a politicii la locul de muncă apelarea unui angajat în timpul orelor blocate.

Făcând acest lucru, le permiteți lucrătorilor să-și reducă distragerile (sub forma de apeluri atunci când lucrează la ceva important) și să-i îmbunătățiți echilibrul dintre viață și muncă. Un cadru solid contează mult  pentru a crea angajați fericiți și productivi.

Investiți într-un set de instrumente de lucru la distanță

„Mă auzi acum?”, este cea mai frecventă frază în cadrul întâlnirilor de la locul de muncă de astăzi. În ciuda a cât de departe am ajuns cu tehnologia, conectivitatea este încă dificilă în multe locuri.

Întâlnirile online pot să nu fie întotdeauna cea mai bună alternativă la întâlnirile fizice. Instrumentele de colaborare ajută echipele de afaceri să-și definească obiectivele proiectului, și să urmărească progresul în mod eficient. Aceste instrumente reduc la minimum nevoia de apeluri audio și astfel îmbunătățesc productivitatea dramatic.

Un alt avantaj al utilizării acestor aplicații colaborative de gestionare a proiectelor este că ajută la menținerea lucrătorilor motivați. Dacă sunteți manager, luați în considerare crearea de liste de activități pentru toate proiectele dvs., astfel încât lucrătorii să obțină direcții atât de necesare în timp ce lucrează de acasă.

Citește și: 30% dintre români ar prefera să lucreze într-o companie cu capital românesc

O forță de muncă de la distanță va avea nevoie, de asemenea, de o aplicație de chat live precum Skype sau WhatsApp.

Sursa foto: Unsplash

  •  
  •  
  •  
  •  
  •