Cultura serviciilor superioare vine din Singapore (II)

Cultura serviciilor superioare vine din Singapore (II)

Am început, într-un articol publicat pe www.managerexpress.ro în data de 12 februarie 2016, o scurtă radiografie a felului în care Singapore s-a dezvoltat și a reușit să aducă serviciile la un nivel demn de a fi urmat. Spuneam în materialul menționat mai sus că sunt șapte piloni pe care s-a ridicat această construcție:

  • Orientarea către servicii superioare;
  • Sistemul de taxare;
  • Forța de muncă;
  • Inovația și tehnologia;
  • Legile stricte care apără siguranța cetățenilor, ordinea și disciplina;
  • Sistemul educațional bazat pe valori;
  • Un guvern onest și orientat către clientul contribuabil.

Continui, acum, cu prezentarea ultimelor patru.

4. Inovația și tehnologia

Singapore este un pol al inovatiei și tehnologiei. Susținută de guvern, industria tech a cunoscut o ascensiune puternică în ultimii ani. Guvernul a cheltuit miliarde de dolari pentru ca acest oraș-stat să devină un etalon tehnologic pentru regiune. Inovația și tehnlogia sunt prezente peste tot: în servicii, în arhitectură, în peisaj, în entertainment, oriunde, și are ca scop să le facă viața mai frumoasă și mai ușoară locuitorilor și turiștilor. În Singapore, există Singapore Institute of Technology, înființat în 2009 ca o școală postuniversitară care pregătește specialiști în următoarele discipline:

  • Engineering
  • Chemical Engineering and Food Technology
  • Infocomm Technology
  • Health and Social Sciences
  • Design and Specialised Businesses

5. Legile stricte care apără siguranța cetățenilor, ordinea și disciplina

Singapore are o obsesie pentru curățenie, siguranță și integritate. De aceea, legile sunt foarte aspre și neiertătoare. Chiar dacă ești turist, ești obligat să citești și să respecți legile locale, imediat ce ai făcut primul pas în această țară.

  • Arunci gunoi pe stradă – amendă 1000 SGD la prima abatere și 5000 SGD pentru abateri repetate și munca în folosul comunității: ești trimis să faci curățenie pe străzi și primesti un echipament special pe care scrie ceva de genul “Corrective Work Order”. Turiștii primesc doar amendă.
  • Guma de mestecat este interzisă prin lege. Nu se comercializează, nu ai voie să mesteci gumă, nu ai voie să imporți gumă. Nu ai voie să faci trafic de gumă de mestecat. Dacă mesteci chewing gum pe stradă – amendă 500 SGD.
  • Dacă te dezbraci în propria casă, ar fi bine să tragi perdelele pentru că, altfel, poți fi acuzat de pornografie. Atenție și la îmbrățișările în public!
  • Dacă te conectezi la o rețea WiFi nesecurizată, poți fi acuzat de hacking.
  • Fumatul este interzis prin lege. Poți să fumezi în locuri special amenajate, dar doar în acele locuri. Pachetul de țigări este între 10 și 15 SGD, iar ca turist, ai voie să îți aduci cu tine un singur pachet de țigări. Dacă în aeroport, la controlul vamal, îți vor găsi mai multe pachete în bagaj, ți le aruncă și primești și amendă.
  • Există încă pedeapsa cu moartea pentru infracțiuni grave cum sunt crima, violul sau traficul de droguri.

Chiar dacă, la început, ti se par ciudate și un pic dictatoriale, după ce ajungi acolo și vezi rezultatul, începe să ți se pară normal. Nu ai cum să greșești dacă știi clar ce se așteaptă de la tine. Dacă nu accepți sistemul, nu ai ce să cauți acolo, nici măcar în calitate de turist.

6. Sistemul educațional bazat pe valori

Persoana care învaţă în sistemul singaporez întrupează „Efectele dorite ale educaţiei”. Are conştiinţă de sine, un moral sănătos şi abilităţile necesare pentru a face faţă provocărilor din viitor. Este responsabilă faţă de familie, comunitate şi naţiune. Apreciază frumuseţile lumii înconjurătoare, are o minte şi un corp sănătoase şi are poftă de viaţă. Aceste lucruri sunt subliniate pe pagina de web a Ministerului Educației din Singapore.

Singapore cheltuieşte 20% din bugetul naţional în educaţie;

Elevii au voie să înveţe şi de acasă, dar trebuie să dea examene la şcoală;

Părinţii au o secţiune specială de informare pe pagina ministerului Educaţiei – „Customer Service Center”;

Academia profesorilor: profesorii din Singapore sunt înrolaţi într-un program de formare continuă;

Un profesor începător poate câștiga echivalentul a 10.000 de lei / lună.

Meseria de dascăl este o meserie foarte respectată în Singapore, pentru că este una dintre meseriile cu cele mai multe evaluări. Este foarte greu să ajungi să fii profesor în Singapore.

7. Un guvern onest și orientat către clientul contribuabil

Afacerile nu se creează în vacuum – au nevoie de o infrastructură ca să crească și să devină profitabile. Sistemul politic din Singapore este unul care se bazează pe lege, decide priorități și stabilește reguli, utilizand o abordare orientată către client și către dezvoltarea afacerilor. Guvernul din Singapore are următoarele valori: Integrity, Service and Excellence. Este foarte deschis în comunicarea cu cetățenii. Organizează așa-zisele “Listening Points-We want your feedback” și, astfel, ascultă opinia cetățenilor în diverse decizii, cum ar fi bugetul pe anul viitor.

Viziunea Guvernului este să creeze din Singapore “Cel mai bun loc în care să lucrezi, să trăiești și să te distrezi!”. Eu cred că au reușit deja.

Singapore este un exemplu viu care îți arată cum poți reuși dacă ești riguros și integru, iubești ceea ce ești și ceea ce faci și îi respecți și îi servești pe cei din jurul tău.

Cu toții avem de învățat de la ei.

Surse: http://www.tradingeconomics.comhttp://www.mom.gov.sg/http://www.gov.sg/

Despre Elena Călin

Elena este fondatorul Customer Focus.

Cu peste 15.000 de ore de training, coaching şi consultanţă la activ, Elena este unul dintre cei mai experimentaţi specialişti în transformarea culturii serviciilor. A condus proiecte de transformare în România şi în străinătate, cu rezultate excelente. Din 2011, Elena este şi trainer pentru Frankfurt School for Business and Finance Summer Academy.

Curioasă din fire şi deschisă la nou, Elena şi-a făcut din învăţarea permanentă un modus vivendi, spirit pe care i l-a transmis şi echipei sale. Consideră că doar aşa poate fi cu un pas înaintea tendinţelor din piaţă, pentru a putea livra clienţilor nu doar cele mai creative soluţii, ci, mai ales, cele mai potrivite.