Stiluri de comunicare pentru microîntreprinderi

Stiluri de comunicare pentru microintreprinderi

Buna comunicare la locul de muncă are un impact semnificativ asupra aspectului financiar, scrie thebalancesmb.com . Într-un sondaj recent efectuat pe 400 de companii cu peste 100.000 de angajați, pierderea medie estimată pe companie din cauza comunicării interne slabe a fost de 62,4 milioane de dolari. Provocările de comunicare cu care se confruntă întreprinderile mici cu echipe mai mici nu pot fi atât de complexe sau costisitoare cum sunt cele ale unei  corporații internaționale, dar ele pot fi la fel de dăunătoare pentru sănătatea și succesul general al companiei.

Citește și: Moduri pentru a îmbunătăți comunicarea într-o microîntreprindere

Conform liderului Times, Mark Murphy, există patru tipuri de stiluri de comunicare de bază: analitic, intuitiv, funcțional și personal. În timp ce acesta afirmă că niciun stil nu este mai bun decât altul, înțelegerea propriului stil vă poate ajuta să faceți o treabă mai bună privind schimbul de informații importante cu ceilalți. Iată cele patru stiluri ale lui Murphy cu avantajele și dezavantajele lor, precum și modalități prin care vă puteți îmbunătăți comunicarea la locul de muncă.

Comunicatori analitici

Comunicatorii analitici sunt adesea clasificați ca oameni îndrăgostiți de diagrame, oameni care se bazează pe date. Ei se concentrează frecvent pe fapte și proiecții, iubesc să citeze cifre și statistici și tind să ia decizii bazate pe date exacte. În schimb, aceștia pot fi frustrați dacă simt că cineva din echipa lor ia decizii fără să țină cont de statistici, date și cifre.

Citește și: Cele mai eficiente aplicații pentru comunicarea internă

Pro: Comunicatorii analitici oferă un suport solid colegilor lor în situații stresante, deoarece pot ajuta la luarea deciziilor folosind cercetări, fapte și logică.

Contra: încrederea comunicatorilor analitici pe fapte și statistici poate fi considerată „lipsită de inimă” de către colegii care se concentrează pe emoție sau intuiție.

Ce puteți face pentru a îmbunătăți comunicarea: dacă sunteți un comunicator analitic, încercați să exersați răbdarea cu colegii care s-ar putea să nu urmărească lucrurile la fel de analitic. Atunci când aveți o prezentare, în special în fața comunicatorilor intuitivi, este important să încercați să adăugați imagini și să începeți cu un rezumat al impactului constatărilor dvs. asupra imaginii de ansamblu. Puneți toate diapozitivele dvs. privind datele și statisticile în note de subsol și fiți pregătiți să nu le afișați decât dacă vi se cere.

Citește și: Ar putea o mai bună comunicare să ajute la creșterea companiei tale?

Comunicatori intuitivi

Comunicatorii intuitivi sunt gânditori care tind să dorească concluziile, fără prea multe detalii. Să trebuiască să asculți pe cineva care dă prea multe detalii și explică un proces pas cu pas poate fi destul de plictisitor și deloc necesar.

Pro: Comunicatorii intuitivi pot fi foarte eficienți, deoarece aceștia caută cele mai importante puncte în primul rând. Propria lor comunicare este de obicei rapidă și concentrată. Ei tind să se bucure de noi provocări și de gândirea creativă, deci sunt candidați ideali pentru sesiuni de brainstorming.

Contra: Unele situații necesită explicarea unui proces pas cu pas și înțelegerea cu adevărat a detaliilor. De exemplu, comunicatorii intuitivi pot rata punctele cheie, cu excepția cazului în care li se oferă rezumate periodice pentru a îi menține la curent. Ce trebuie să faceți pentru a îmbunătăți comunicarea: Comunicatorii intuitivi pot avea dificultăți în a înțelege procesele gândite ale Comunicatorilor Analitici obsedați de date, precum și nevoile Comunicatorilor funcționali, care doresc să parcurgă toate procesele lor metodic. Dacă sunteți un comunicator intuitiv cereți-le colegilor cu alte tipuri de gândiri să înceapă întâlnirile cu un rezumat. Acest lucru ajută la orientarea tuturor și poate ajuta toate părțile implicate să ajungă pe aceeași lungime de undă. Cu toate acestea, trebuie să realizați că unii angajați s-ar putea simți anxioși dacă nu prezentați pașii în procesul de care au nevoie pentru a-și valida concluziile.

Citește și: Comunicarea cu echipa, delegarea și încrederea – principalele atributele ale unui lider de succes

Comunicatori funcționali

Comunicatorii funcționali sunt oameni de proces. Le place să împartă sarcini mari în sarcini mai mici și adoră cronologiile, tablele albe și diagramele de tip „gantt”.

Pro: Comunicatorii funcționali sunt manageri de proiect uimitori, deoarece tind să acorde atenție detaliilor și se asigură că nimic nu este scăpat din vedere. Comunicatorii funcționali sunt de asemenea foarte buni pentru provocări și pot ajuta o echipă să se gândească la impactul diferitelor opțiuni.

Citește și: Greșeli de comunicare pe care să le eviţi cu orice preț

Contra: Dezavantajul de a fi un comunicator funcțional este acela că cei care nu cred acest lucru pot fi uneori plictisiți de ceea ce vrei să exprimi. Intrarea în detaliile minuscule ale unui proiect duce la riscul de a pierde atenția tuturor.

Ce trebuie să faceți pentru a îmbunătăți comunicarea: Amintiți-vă că unii oameni, în special cei care comunică intuitiv, se pot simți copleșiți și împiedicați de o abordare metodică. Vor dori să sară înainte, ceea ce poate fi frustrant, deoarece știi cât le lipsește această gândire plină de detalii. Oferindu-le un rezumat al ceea ce trebuie să știe  și arătându-le mai târziu detalii cheie, veți putea să păstrați mai bine atenția tuturor celor din cameră. În cadrul întâlnirilor, încercați să vă concentrați mai puțin pe detaliile a ceea ce s-a întâmplat deja și mai mult pe impactul alegerilor care urmează.

Fiecare stil de comunicare aduce abilități și provocări unice într-o echipă. Înțelegând stilul propriu și stilurile celor din jur, putem elimina multe dintre blocajele care înfundă canalele de comunicare pe care compania trebuie să se bazeze pentru a avea succes.

Sursa foto: Unsplash