Du-te cu dialogul la reparat

comunicarea internă, Du-te cu dialogul la reparat

Dintre multele probleme cu care se confruntă o organizație care activează pe meleagurile mioritice, comunicarea internă pare, de departe, cea mai complicat de rezolvat.

Conducătorii de companii știu că este nevoie să transmită repede, exact, clar informații spre echipele lor dacă vor să câștige jocul, dar asta nu-i împiedică să comunice rar, dezarticulat, fără să se asigure că au fost înțeleși corect.

Când angajații nu știu ce îți dorești de la ei, încotro duci corabia sau cum vezi aportul lor la succes, business-ul tău va merge mult mai prost decât e cazul. Pentru că fiecare pricepe ce poate și acționează cum îl taie capul, profiturile scad, productivitatea este praf, clienții sunt nemulțumiți, iar motivarea șchioapătă.

Dacă faci efortul susținut să vorbești cu oamenii tăi de câte ori este necesar, ei vor înțelege corect ce înseamnă și cum se aplică principiile sau valorile companiei, care sunt obiectivele lor, ce priorități trebuie să urmărească, ce comportamente sunt încurajate.

Vei dezvolta astfel o cultură a eficienței, a asumării responsabilității și încrederii între coechipieri. Se vor îmbunătăți productivitatea, angajamentul, retenția. Va apărea dialogul constructiv care conduce spre soluții ieftine, rapide, durabile.

Citește și: Cum privește Generația Y serviciile interne

Se va atenua, până spre dispariție, senzația șefului suprem că trage de unul singur o căruță cu îndărătnici, care se gândesc mai degrabă cum să-l încurce, în loc să-l ajute la obținerea unor rezultate de excepție.

Pentru cei care vor să-și atragă coechipierii de partea lor investind puțin, dar inteligent, iată câteva tactici de comunicare care pot ajuta semnificativ…

Dă drumul informației cât mai devreme

În felul acesta, eviți apariția bârfelor sau a zvonurilor defetiste. Cei implicați vor realiza că nu manipulezi informația, vor fi mai puțin suspicioși față de tine și vor reduce rezistența la schimbare.

În același timp, nu-și vor mai consuma energia aiurea ca să afle din diverse alte surse ceea ce ar trebui să vină pe căile de comunicare legitime.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •