Cum să te pregătești de cel mai groaznic coșmar

Când o companie ajunge la un anumit nivel și are succes pe toată linia, e foarte greu să le explici oamenilor din conducere că nu trebuie să se culce pe-o ureche și că trebuie să continue inovația și strategia de dezvoltare.

Potrivit celor de la Harvard Business Review, planurile de acum sunt cele care asigură succesul viitor al unei companii. Ca să se asigure că va avea succes și peste trei sau cinci ani, o companie trebuie tot timpul să inoveze și să caute strategii de dezvoltare dintre cele mai îndrăznețe.

Citește și Romeo Ilie: Dacă ai foresight-ul la degetul mic, ești stăpânul lumii

Dar cum faci să-i explici CEO-ului unei astfel de companii de top că succesul pe care îl are azi trebuie fructificat în așa fel încât compania să fie la același nivel și mâine?

Harvard Business Review vine cu ideea scenariului disruptiv, în care conducerea companiei se gândește care ar fi cel mai groaznic coșmar prin care ar putea trece compania și organizează o sesiune de brainstorming cu directorii executivi.

Citește și „Caut mentor dispus să îşi împărtăşească greşelile…”

Acest scenariu trebuie pus la punct extrem de atent astfel încât totul să pară cât mai real cu putință. Nimeni nu trebuie să știe că este un scenariu fabricat. Și, cel mai important, CEO-ul este cel care trebuie să-și dea seama de necesitatea fabricării unui astfel de scenariu.

Un astfel de exemplu este o informație pe surse potrivit căreia compania va avea un rival extrem de puternic. Datele, cadrul, declarațiile, deși ireale, trebuie să fie cât mai credibile.

Citește și Tentaţii şi provocări în mentoring

Puse în fața unui astfel de scenariu, cele mai luminate minți ale unei companii vor ieși din starea de automulțumire în care se aflau și vor veni cu idei care să ajute compania să aibă succes și peste cinci ani.

Este foarte important ca marile companii să ia în considerare scenariile disruptive mai ales atunci când sunt în top. Potrivit Harvard Business Review, semnele unui eșec apar tocmai în această perioadă de succes și, de cele mai multe ori, nu sunt luate în seamă din cauza euforiei momentului.

Citește și CEO-ul şi Peştişorul de aur

Abia după ce CEO-ul a adunat acele idei de care avea nevoie ca să-și mențină compania în top, directorii pot afla că totul a fost o minciună. Ce-i drept, una utilă.

Mai mult, când vine vorba de rezultate și succes, oamenii au un defect major: le place să se mintă singuri. Când se întâmplă ceva bun, au tendința să creadă că s-a întâmplat datorită lor. Pe de altă parte, dacă se întâmplă ceva rău, dau vina pe… ghinion.

Astfel, ancorarea în realitate a celui mai groaznic coșmar prin care poate trece o companie se rezumă, oarecum, la o vorbă românească: paza bună trece primejdia rea.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •