5 strategii de încheiere a unei vânzări rapid și eficient

5 strategii de incheiere a unei vanzari

Pasul cel mai important şi mai dificil în gestionarea vânzărilor este finalizarea lor. Există multe discuții în prealabil care, de cele mai multe ori, nu duc la pasul final. Pentru a reuși să închei o vânzare cât mai repede, este nevoie să pui în practică niște strategii. Iată câteva dintre ele, conform www.entrepreneur.com.

Stabilește contact vizual 

A încheia o vânzare nu este ceva ce ține de noroc, cum multă lume crede. Este ceva ce poate fi controlat. De aceea, este bine să stabilești contact vizual cu cei cu care vrei să închei o vânzare. În acest mod, creezi o conexiune cu ei și le transmiți încredere. În al doilea rând, fă-i să râdă. Atunci când te folosești de umor, oamenii se relaxează, se simt bine și sunt mai predispuși să ia decizii.

Cunoaște clientul

Încearcă să îți cunoști clientul cât mai bine înainte de a face o vânzare. În acest fel, știi ceea ce îi place, ceea ce îl deranjează, ce este important pentru el și vei învăța cum să îl abordezi. Anticipează care sunt dorințele lui și acționează în consecință. Fiecare persoană are niște lucruri care îl motivează, iar în vânzări, este esențial să știi asta. Multe persoane iau decizii bazate pe sentimente și intuiții.

Oferta impecabilă

Fă ca oferta să sune impecabil în fața clientului. Pentru aceasta, arată-i cum produsul tău se aliniază cu obiectivele sale de business. Arată-i că ceea ce îi oferi va deveni un câștig pentru compania sa. Totodată, pregătește cu un răspuns și pentru cel mai rău scenariu. Dacă reușești să îi depășești așteptările, fără a-i promite mai mult decât poți oferi, îl vei avea de partea ta.

Fii încântat

Arată-te încântat de produsul pe care îl vinzi. Dacă nici tu nu ești încântat de ceea ce vinzi, cu atât mai puțin va putea fi clientul tău. Dacă, la rândul tău, nu ești convins de produs, este mai bine să găsești ceva în care și tu crezi. În momentul în care crezi și ești încântat de ceea ce vinzi, îi vei transmite asta și clientului. Deseori, entuziasmul și energia sunt mai eficiente în finalizarea vânzării decât argumentele raționale.

Fii pregătit pentru orice decizie

Nu face presupuneri niciodată în privința deciziei ce urmează a fi luată. Cateodată, un client foarte mulțumit își poate schimba decizia peste noapte. De aceea, este important să fii pregătit cu un răspuns la orice situație. Dacă răspunsul este „nu”, pregătește argumentele necesare pentru a-l convinge. Totodată, încearcă să anticipezi ceea ce l-a determinat să se răzgândească.

Citește și Cum să creşti preţurile fără să îţi pierzi clienţii?

Foto: Pixabay