Cum să elimini stresul ca să te concentrezi pe ce e important

Cum să elimini stresul ca să te concentrezi pe ce e important

Cu toții am trecut prin perioade stresante la un moment dat al vieții, însă statisticile despre cum stresul afectează oamenii în câmpul muncii sunt îngrijorătoare. Dacă te-ai săturat să pleci de la muncă frânt de oboseală, simțind că tot ce vrei să faci este să te arunci în pat, aceste sfaturi te vor ajuta să manageriezi mai bine impactul pe care jobul tău îl are asupra ta.

Potrivit unui sondaj Gallup, 80% dintre persoanele care lucrează în Statele Unite sunt afectate de stres. Un total de 60% au spus că stresul a provocat dificultăți în munca lor și în viața personală. Lecția este clară: stresul ne distruge bunăstarea și ne face viața mai dificilă și mai confuză.

Prioritizează lucrurile folosind schema de management Covey

Fostul președinte Dwight D. Eisenhower a dezvoltat o schemă care îi ajută pe oameni să reducă stresul în viața lor și să se concentreze pe chestiuni mai importante. Procesul a fost îmbunătățit de Stephen Covey în cea mai bine vândută carte din 1989, „Cele 7 obiceiuri ale oamenilor foarte eficienți”.

Schema implică separarea oricărei sarcini într-unul din cele patru cadrane. Trebuie să decideți dacă lucrurile sunt:

Important și urgente (incendiu la domiciliu, întâlnire de afaceri)

Important și nu urgent (exerciții, mâncatul sănătos, planificarea proiecțiilor de afaceri pentru anul viitor)

Nu este important, ci urgent (apel telefonic, e-mailuri)

Nu este important sau urgent (jocuri de societate, social media)

Fiecare lucru pe care îl faci se potrivește într-una din aceste patru grupuri. Ideea este că vei putea să acorzi prioritate lucrurilor care trebuie realizate astăzi,  în această săptămână sau chiar în acest trimestru, ceea ce va reduce stresul din viața ta. Te vei simți mult mai bine știind că lucrurile importante și urgente sunt luate în considerare, reducându-ți nivelul de stres, scrie Business.com

 Dezvoltă o rutină de exerciții fizice

Cercetarea științifică a descoperit că atunci când faci exerciții, reduci hormonii de stres din interiorul corpului. Studiul a continuat să dezvăluie faptul că, atunci când te miști, corpul tău eliberează endorfinele, care conferă sentiment general de bunăstare.

Se pare că unele exerciții pot fi mai bune în reducerea stresului decât altele. Dacă îți place să faci jogging, ești în formă bună. Chiar și mersul pe jos s-a dovedit eficace deoarece utilizezi mușchii mari, care promovează o eliberare rapidă a hormonilor de stres și o creștere a endorfinelor.

Spune nu procrastinării

Procrastinarea este un concept ciudat când o spui cu voce tare. Practic, este amânarea  atunci când evităm să facem lucrurile pe care știm că trebuie să le terminăm în curând. În consecință, ajungem să ne grăbim, iar calitatea muncii și a sănătății mintale se estompează. Suntem atât de prinși și uităm să mâncăm, să facem exerciții, să dormim și să ne bucurăm de viață. Rezultatul final? Mai mult stres.

Citește și: Cărți care te ajută să îți îmbunătățești vorbitul în public

Dacă ai sarcini pe care trebuie să le faci în curând, întocmește un plan cu termene și obiective și impuneți-l. Te vei simți mult mai bine pentru că ai făcut progrese spre obiectivele tale, lucru care îți va reduce stresul.

Fii prezent

Una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă angajații și patronii este faptul că aceștia se concentrează în mod constant asupra viitorului, spre deosebire de prezent. Când îți petreci mai mult timp gândindu-te la ceea ce s-ar putea întâmpla, adesea neglijezi ce se întâmplă chiar în fața ta.

A rămâne prezent este o provocare, pentru că trebuie să îți reamintești în mod constant că trebuie să te concentrezi pe acum, nu luna viitoare, trimestrul următor sau anul viitor. Faci progrese atunci când te concentrezi pe victorii mici și rămâi în acel moment. O tona de victorii mici aproape întotdeauna îți va aduce o mare victorie.

Sursa foto: Unsplash