Mindfulness – din templele spirituale, în „templele de afaceri”

mindfulness inseamna sa traim momentul prezent pe deplin

Pe scurt, iată câteva dintre beneficiile pe care mindfulness le oferă mediului de afaceri:

  • creşterea substanţială a puterii de concentrare

Deși este o idee greu de acceptat în lumea în care trăim, marele inamic al concentrării este multitaskingul, cel atât de apreciat și considerat o evidenţă a randamentului superior, al eficienţei. Conform studiilor din neuroștiințe, „multitaskingul” nu doar că ne diminuează capacitatea de concentrare și ne impactează negativ funcţiile analitice, dar el este o imposibilitate pentru creierul uman, care funcționează secvențial.

Meditaţia mindfulness este o metodă excelentă de a creşte concentrarea şi de a ne ajuta să rezistăm tentaţiei automatismului şi rutinei multitaskingului.

  • combustibil pentru creier

Prin natura lor, oamenii respiră superficial, mai ales atunci când se simt stresați și / sau nervoși. Concentrarea profundă pe respiraţie ne oferă multiple beneficii fiziologice. Mai mult oxigen în creier aduce beneficii imediate legate de capacitatea noastră de a învăţa noţiuni şi aptitudini noi şi de a ne îmbunătăţi memoria. Un creier oxigenat este un creier optimizat, un avantaj strategic pentru orice lider, pentru orice afacere.

  • reducerea stresului

Stresul este, dincolo de orice definiţie ştiinţifică, despre percepţia controlului sau, mai degrabă, a lipsei lui. Când nu deţinem controlul, devenim neliniştiţi și atunci stresul se manifestă. Liderii din mediul de afaceri care înţeleg acest lucru vor face tot ce este posibil pentru a crea angajaţilor un nivel de autonomie şi control care să reducă stresul. Când priorităţile sunt neclare sau se schimbă des, angajaţii alunecă invariabil şi frenetic în… multitasking.

Integrarea unei practici mindfulness în activităţile de lucru zilnice, poate reduce stresul asociat și poate creşte productivitatea.

Cele trei beneficii enumerate stau la baza multor altora care decurg din ele: claritate în gândire, prezenţă de spirit și concentrare în situaţii critice, un mai bun echilibru între viaţa personală și cea profesională, creativitate prin accesul de resurse mentale neexploatate, performanţă ridicată pe termen lung, empatie – prin creşterea nivelului inteligenţei emoţionale, gândire intuitivă, agilitate și adaptabilitate mentală sporite şi, nu în ultimul rând, gestionarea eficientă a emotiilor negative.

Și, cum spunea cu înțelepciune Peter Drucker, „Nu îi poți conduce pe alții câtă vreme nu te poți conduce / gestiona pe tine însuți”.

(Sugestie de lectură: „Mindful Business” de David Gelles, editura Vellant, 2018)

(Foto: Legal technology expert Tomasz Stasiuk, Planet10tech, www.flickr.com)