Respectul reciproc – principiu sau aparență?

Merita sa aratam respect si celorlalti parteneri de afacere

De puțin timp, mi-am schimbat traiectoria profesională și am trecut din domeniul resurselor umane în cel al furnizării de training. Am trecut, cum se zice, din postura de „preponderent client” în cea de „preponderent furnizor”. Și sunt câteva aspecte care m-au făcut să-mi pun unele întrebări. Vi le împărtășesc.

Zilele trecute, unul dintre colegii mei povestea despre un client cu care au fost programate câteva sesiuni training și care a sunat să amâne, cu doar cu câteva zile înainte de data fixată pentru prima dintre sesiuni, ceea ce s-a tradus, practic, prin blocarea activității trainerilor în perioada programată inițial.

Am mai auzit, de asemenea, o discuție despre un alt client care a antamat în primavară un program foarte consistent de training, pentru care trainerul și-a rezervat o lună întreagă. Clientul respectiv a tot amânat întâlnirile, până la sfârșitul anului când, din multele sesiuni antamate în primavară, s-au organizat efectiv doar două. Aceasta a însemnat renunțarea la alte posibile traininguri sau reprogramarea altora: timp și bani pierduți, plus disconfort în relațiile cu ceilalți clienți.

Pentru mine a fost o surpriză să constat că există, și nu neapărat rar, situații similare cu cele descrise mai sus în relația furnizor-client.

Citește și: Cum să intri în afacerea Amazon.com