Descoperă cea mai testată și dovedită teorie a managementului, din ultimii 50 de ani

Descopera cea mai testata si dovedita teoria a managementului din ultimii 50 de ani

În cartea „Măsuri care contează”, expertul în capital de risc John Doerr menţionează o teorie care ar fi fost confirmată ca fiind „una dintre cele mai testate și dovedite idei” din teoria managementului. Acesta spune că obiectivele dificile cresc productivitatea în comparaţie cu obiectivele ușoare – și, cu cât este mai specifică formularea obiectivului dificil, cu atât nivelul randamentului este mai ridicat. Aceasă teorie a influențat procesul „Obiective și Rezultate Principale” utilizat de unele dintre cele mai de succes companii de tehnologie și a făcut parte din mesajul  pe care Doerr l-a împărtășit cu Larry Page și Sergey Brin în primele zile la Google.

Pentru a obţine cât mai mult de la oameni, e la fel de simplu să stabiliţi obiective mai dificile în loc de unele mai uşoare, conform unei teorii a managementului pe care acesta o numește „una dintre cele mai testate și dovedite idei din întreaga teorie a managementului” din ultimii 50 de ani.

Teoria a fost gândită în 1968, de un profesor de psihologie de la Universitatea din Maryland, pe numele său Edwin Locke, și scrisă cu câteva decenii mai târziu în cartea lui Doerr „Măsuri ce contează”, care explică gândirea din spatele Obiectivelor și a Rezultatelor Principale parte din procesul de setare a obiectivelor utilizat de companii precum Google, MyFitness Pal și Intel.

Citește și Cum să asimilăm eficient obiceiuri bune, pe care să le menţinem

Conform acestei teorii, obiectivele grele „atrag performanța mai eficientă decât obiectivele ușoare” și „obiectivele specifice” produc un nivel mai ridicat de randament „decât cele formulate vag”. Aproximativ 90% din miile de studii realizate pe teoria lui Locke confirmă faptul că productivitatea este îmbunătățită prin crearea de obiective bine definite.

Deși pare să fie o soluție evidentă pe hârtie, Doerr spune că angajații sunt adesea încurajați să creeze pur și simplu obiective pentru a le bifa, ceea ce duce la diminuarea entuziasmului. Antidotul față de lipsa entuziasmului este implicarea angajaților, iar conform unui studiu Deloitte de doi ani, s-a constatat că niciun alt factor nu are un impact mai mare asupra entuziasmului în privinţa setării obiectivelor decât „obiectivele clar definite care sunt scrise și împărtășite în mod liber”.

Este o teorie despre care Doerr spune că „l-a influențat cu siguranță pe Andy Grove”, tatăl procesului „Obiective și Rezultate Principale” și a făcut parte din mesajul lui Doerr către Larry Page și Sergey Brin în primele zile ale Google.

Despre John Doerr:

  • Investitorul John Doerr este președintele firmei de capital de risc Kleiner Perkins Caufield & Byers (KPCB).
  • În vârstă de 66 de ani, s-a alăturat firmei de investiții în 1980, după ce a lucrat la Intel și a cofondat două companii.
  • KPCB este una dintre cele mai vechi firme din Silicon Valley, având sprijinul companiilor Amazon, AOL, Compaq, Electronic Arts, Google, Netscape și Twitter.
  • Doerr a condus KPCB la Google în 1999, investind 12,5 milioane de dolari și transformându-i în miliarde, când Google a devenit publică în 2004.
  • Doerr a renunțat la rolul de lider al companiei în martie 2016, cedând conducerea spre colegul său de investitor Ted Schlein.

Sursa: Businessinsider.com

Foto: Pixabay

Citește și Cum să transformaţi un angajat super-performant într-un campion, conform sfaturilor antrenorilor olimpici