Câteva sugestii pentru antreprenori, de la un Business Mentor încercat

Mulți cred că este suficient să ai o idee genială. Și… pe bună dreptate! Altfel nu s-ar fi născut atâtea companii și branduri de renume. Numai că, în ultimul secol, competiția și bătălia pe resurse este uriașă. Internetul permite accesul tuturor la informație, în timp real. De aceea, poți porni doar cu ideea și ea va funcționa, cât ești mic, însă când afacerea începe să crească, poți fi eliminat ușor de pe piață.

Etapele pe care un antreprenor trebuie să le parcurgă, după ce s-a decis să înceapă un business

Înainte de a face ideea să funcționeze, este nevoie să te documentezi și să înțelegi de ce este important să pui viziunea și misiunea în spatele ideii, să definești propunerea de valoare către grupurile-țintă, chiar înainte să alegi numele companiei. Altfel nu poți construi o identitate vizuală distinctă, puternică și nici un model de business care să te ducă acolo unde ți-ai propus să ajungi.

În fiecare zi, întâlnesc companii cu care trebuie să o iau de la capăt. Ca să le pot relansa, este necesar să ne întoarcem la începuturi, întrebându-ne: ce știu eu să fac mai bine?, care este propunerea mea de valoare către piață?, numele companiei și identitatea de brand reflectă această valoare?.

Apoi, începem să reconstruim modele noi de business pliate pe ADN-ul afacerii respective. Abia după asta construim strategia.

Etapele obligatorii ar fi următoarele:

  • definirea viziunii, misiunii și a valorilor (visul din spatele ideii, sensul pe termen lung);
  • alegerea unui nume care să reflecte fidel viziunea și misiunea și, simultan, construirea identității vizuale corecte: cine sunt atunci când nu vorbesc?;
  • construirea modelului de business: cum pun valoarea (ideea) în piață?;
  • strategia din spatele modelului de business; atenție: strategia și nu planul de business; planul de business este ultimul în această verigă.