Cum pot supraviețui antreprenorii următoarei recesiuni

Cum pot supravietui antreprenorii urmatoarei recesiuni

Se vorbește din ce în ce mai des despre o recesiune gravă, fie din cauza unei expansiuni economice de-a lungul deceniului, fie din cauza rapoartelor recente ale curbei randamentului, care este în mod tradițional un indiciu al unei crize. Orice recesiune este un moment dificil, dar poate fi deosebit de devastator pentru antreprenori, care adesea au mai multe de pierdut. Nu numai că, pe lângă un efect economic, se adaugă incertitudinea de a deține și conduce o afacere, dar  asta înseamnă, de asemenea, că oportunitățile devin mai rare, cu mai puțini parteneri potențiali dispuși să investească, să consume și să încheie tranzacții.

Bineînțeles, recesiunile sunt greu de prevăzut, dar chiar și când există dovezi ale unei crize viitoare, poate fi greu să anticipezi momentul și cum va afecta industria ta. Închiderea magazinului nu este o soluție. O strategie mai bună este să te pregătești pentru ce este mai rău și să-ți protejezi afacerea și pe timp de criză. Dar cum poți face asta? Iată patru lucruri de care să ții cont, potrivit entrepreneur.com

Ajustează-ți oferta

Antreprenoriatul de succes constă întotdeauna în furnizarea de valoare, însă această valoare stă întotdeauna în ochii clientului tău. Acest lucru nu se schimbă în timpul unei recesiuni. De fapt, poate fi și mai important să lași valoarea să decidă. Întreabă-te nu care este valoarea ofertei tale, ci care va fi pentru clienții tăi în perioadele economice proaste.

Alege flexibilitatea în defavoarea costului

O recesiune duce la o activitate economică mai scăzută, așa că pare intuitiv să ne concentrăm pe a tăia din costuri. Ei bine, asta nu e întotdeauna prudent. Costurile producției sunt deseori micșorate, făcând investiții substanțiale în bunurile capitale precum mașinării și fabrici. Ca asta să funcționeze, ai nevoie de un volum mare de vânzări ca să acoperi costurile capitalului fix. Poate fi o mișcare dezstruoasă în recesiune, în cazul în care clienții ezită să îți cumpere produsul. Flexibilitatea poate fi mai importantă decât costul de producție mediu.

Citește și: Cum să vă protejați afacerea de faliment