Factori non-financiari care pot afecta valoarea afacerii tale

Factori non-financiari care pot afecta valoarea afacerii tale

Sunt mai multe lucruri, pe lângă situația financiară a afacerii tale, care determină adevărata sa valoare. Primii trei factori care pot afecta drastic valorile afacerii sunt structurile de management, diversitatea și potențialul de creștere. Chiar dacă cifrele spun multe despre o afacere, ele nu îți pot spune totul. Atunci când cumperi sau vinzi o afacere, există o listă de lucruri, care nu au legătură cu finanțarea, pe care trebuie să îi iei în considerare.

Determinarea valorii unei afaceri începe o privire de ansamblu a evoluției companiei de-a lungul ultimilor ani. Compania a crescut sau a obținut câștiguri? Cum a evoluat structura internă?

Planurile, fără acțiuni concrete, pot da impresia de un nou start – dar fără acțiuni, ele nu ajută compania cu nimic. Fără implementarea unor măsuri și asumarea riscurilor, compania nu va prospera, iar proprietarii care au planuri de vânzare vor deveni frustrați, scrie business.com

Este un lucru curios care se întâmplă uneori pe măsură ce proprietarii de întreprinderi îmbătrânesc: tind să devină mai speriați de asumarea riscurilor. În loc să împrumute milioane de dolari pentru a investi în afacerile lor, se tem să preia orice datorie sau să își asume orice risc. Astfel încât dacă întreprinderea funcționează la un nivel minim, ei nu vor face nimic pentru a îi oferi un impuls.

În timp ce finanțele și fluxul de numerar al companiei sunt esențiale pentru valoarea unei acesteia, factorii nefinanciari pot face  o companie să fie indezirabilă. De fapt, factorii nefinanciari adesea sunt esențial în vânzarea sau achiziționarea unei companii.

În mod clar, este important să menții un accent pe factorii non-financiar. Iată câteva trei lucruri de luat în considerare, indiferent dacă ești proprietarul afacerii sau un potențial cumpărător.

Citește și: Cum să vă protejați afacerea de faliment

O echipă puternică de management

Ia în considerare dacă afacerea ar stagna, fără implicarea proprietarului. Ce procent de implicare ar trebui cerut din partea proprietarului pentru generarea fluxului de numerar obișnuit? Pentru că dacă fluxul de numerar stagnează fără implicarea directorului, atunci este într-adevăr o problemă.

Dacă proprietarul este întreaga companie – „butucul” roții – atunci roata se rupe cu ușurință. Toate spițele (celelalte părți interesate, partenerii, angajații etc.) se sfărâmă odată cu „butucul” care le ține împreună.

În schimb, dacă există o echipă puternică de management, aceasta are un impact direct asupra propsperității afacerii.

Citește și: Fraze pasiv-agresive care îți pot distruge afacerea