Predare de ştafetă în managementul Centrului de Diagnostic și Tratament Oncologic, Brașov

Centrul de Diagnostic și Tratament Oncologic, Brașov

Pentru a afla cum se pune în practică strategia noii echipe de management de la Centrul de Diagnostic și Tratament Oncologic Brașov, l-am provocat la o discuţie pe Ciprian Ciobanu, coordonatorul acestui proiect. Trebuie precizat că preluarea ştafetei a avut loc în contextul în care centrul se afla în procedură de insolvenţă, ceea ce a făcut ca intervenţia noilor manageri să fie foarte delicată, ca să nu spunem critică. Anterior, Ciprian Ciobanu a ocupat funcţia de Executive Board Director, în cadrul Medlife, timp de aproape 13 ani, ceea ce justifică speranţele şi încrederea că va răspunde adecvat noii provocări.

Care sunt obiectivele dvs., pe termen mediu şi lung?

Cancer nu înseamnă moarte şi nici în România nu ar trebui să fie aşa. Tocmai de aceea, venim cu soluţii de ultimă generaţie, pe care le aplicăm corect şi la timp, pentru a avea cele mai bune rezultate pentru pacient.

Pe termen scurt și mediu, vom implementa un nou concept, vital în tratarea pacienţilor cu cancer din întreaga lume, medicina holistică. Urmărim rezolvarea problemei: de la prevenţie şi etape de diagnosticare, până la tratament, totul structurat coerent şi unitar. Avem în vedere metodele clasice, de tip radioterapie, chimioterapie și chirurgie, dar şi suportul psihologic şi nutriţia, cu rezultate extraordinare în tratarea bolnavilor.

De exemplu, radioterapia de ultimă generație, de care dispunem, poate acoperi necesarul atât din Brașov, cât și din județele limitrofe, prin simpla parteneriere cu instituțiile medicale dornice să colaboreze pentru binele pacientului.

Pe termen lung, vrem să devenim o instituţie de anvergură, care să atragă și pacienţi din străinătate, prin serviciile oncologice integrate și de calitate dovedite.

De unde curajul de a prelua un spital aflat în insolvenţă?

Insolvenţa ne-a dat şansa să o luăm de la zero cu o nouă viziune: cea a unei echipe de management formată din profesioniști cu experiență, care cred în proiect.

Nevoia de servicii integrate de oncologie, resimţită profund la nivel local şi regional, ne face să avem încredere că vom transforma fostul spital ONCOCARD într-un adevărat institut de prevenire și tratare a cancerului.

Ce vă ridică cele mai mari probleme? Care sunt dificultăţile cu care vă confruntaţi? Furnizori, resurse, calitatea oamenilor din echipă, legislaţie?

Echipa pe care am găsit-o aici este excepţională. Cu toţii au rezistat schimbărilor de până acum şi le mulţumesc pentru asta. Împreună, vom da Braşovului un Institut privat de Oncologie, îndeplinind și visul doctorului Aurel Tudose. Am găsit aici un spital construit la standarde europene, care dispune de tot ceea ce este necesar pentru asta. La fel de adevărat este că am găsit şi probleme. Imaginea instituţiei a avut de suferit, deoarece, între 2012-2015, au avut loc multe schimbări. Ca urmare a managementului ineficient, mulţi furnizori și-au pierdut încrederea. În august 2015, activitatea era în colaps. Odată cu noua echipă de management, începând cu 1 octombrie, am reuşit să avem continuitate în aprovizionarea cu medicamente şi materiale sanitare. În acelaşi timp, ne bucurăm că avem sprijinul Casei de Asigurări, care alocă bugetul necesar cererii de servicii din partea pacienţilor. Premisele sunt, deci, create, și am încredere că toată lumea își va face treaba. Sunt aici ca să mă asigur de acest lucru.

Ce schimbări se produc în acest moment în spital?

Acum, lucrăm la implementarea unui sistem de management al calității (ISO), care urmăreşte întocmai noul plan de management, etapă care va dura şase luni. Am început şi optimizarea fiecărui departament. De exemplu, la radioterapie, am reparat aparatul care oferă servicii de tip IMRT, negociem cu furnizorul Varian pentru un service integrat care să dea încredere medicilor şi pacienţilor în continuitatea tratamentelor. Pentru noile departamente, avem nevoie în continuare de medici specialişti.

Cum vă propuneți să câștigați din nou încrederea oamenilor?

Prin onestitate, empatie și o informare corectă şi completă a pacienţilor. Vrem să implicăm asociaţiile de pacienţi şi fundaţiile în activitatea de zi cu zi a spitalului, dar şi în comunicarea programelor către bolnavi.

Conceptul nou pe care îl propunem oferă pacientului, pe lângă diagnostic şi tratament, informaţiile necesare pentru a-şi schimba complet modul de viaţă. Totul pentru maximizarea rezultatelor. Ceea ce înseamnă suport emoţional, recomandări de nutriție, recomandări individuale de suplimente nutritive şi vitamine. Pentru cazurile deosebite, vom avea condiţii şi servicii speciale, atât la spital, cât şi la domiciliu.

Vrem să ne implicăm şi în educarea populaţiei. În primul rând, prin programe de prevenţie şi de screening disponibile din 15 noiembrie, realizate cu sprijinul unui personal gata să răspundă şi să dea recomandări corecte şi complete pacienţilor şi aparţinătorilor care ajung în spitalul nostru.