Marketing cu AI: Sfaturi practice pentru implementare

Marketing cu AI-Sfaturi practice pentru implementare

Inteligența artificială (AI) este o resursă care în 2018, transformă în mod fundamental marketing-ul. Conform celor mai recente cercetări ale companiei de consultanţă Gartner, „valoarea în afaceri derivată din inteligența artificială este evaluată în 2018 la un total de 1,2 trilioane $,“ iar experiența de consum și noile venituri (acestea fiind ariile pe care se concentrează din ce în ce mai mult echipele de marketing) sunt zonele ce atrag cel mai mare interes. Cu toate acestea, AI este la fel de inteligentă ca datele pe care le primește, astfel ridicând o obligaţie companiilor pentru a activa mai multe date. În urma regulamentului privind protecția datelor (GDPR) și a episodului Cambridge Analytica, comercianții își dau seama că cele mai bune date sunt propriile date, obţinute direct de la clienţi.

În timp ce companiile ar putea fi dornice să acceseze datele proprii și să genereze campanii de marketing alimentate de AI, realitatea este că cei mai mulţi oameni de marketing se luptă cu probleme în jurul accesului, analizei, unificarea datelor și segmentarea lor, toate acestea împiedicându-i să activeze cu adevărat datele clienților lor. Ce fac oamenii de marketing pentru a rezolva aceste provocări și a valorifica oportunitatea AI?

Oportunitatea AI pentru comercianți

Un studiu recent a stabilit clar că mărcile pot genera creșterea veniturilor prin intermediul marketingului bazat pe AI. Ingredientele de bază ale acestei creșteri se rezumă la personalizarea experienței clienților prin utilizarea AI de-a lungul întregii călătorii a clientului. Cele mai mari trei componente sunt:

  • Direcționarea vizibilă a publicului („cine”): AI poate descoperi înclinaţiile clienților față de diferite acțiuni, cum ar fi probabilitatea clienților să revină în luna următoare sau care sunt probabilităţile ca anumiţi clienți să răspundă la o promoție. Utilizând mai multe tipuri de date, modelele construite de AI pot dezvolta microsegmente cu rate de răspuns mult mai ridicate decât ați putea obține prin segmentarea manuală a clienților.
  • Recomandări privind conținutul predictiv / oferta / produsele („ce”): Netflix și Amazon ne-au arătat puterea de recomandare privind produsul și conținutul, aceasta generând o experiență superioară a utilizatorilor, ce îi face pe clienți să revină. Cu AI, puteți aplica aceeași idee tuturor tipurilor de companii, de la călătorie și ospitalitate, până la finanțe pentru consumatori, media, comerț electronic și multe altele.
  • Optimizarea campaniei predictive („când” și „unde”): AI poate segmenta datele pentru a înțelege momentul potrivit, canalul potrivit și creația potrivită pentru a implica fiecare client.

Deblocarea „valorii” de pe o platformă AI

În timp ce AI include multe „valori” pentru oamenii de marketing, un studiu recent realizat de Blueshift (companie specializată pe Marketing prin AI) a constatat că, în timp ce majoritatea oamenilor de marketing vad creşterea adoptării AI, foarte puţini au implementat tehnici avansate de AI. Studiul a constatat o corelație puternică între implementările reușite și comercianții care au acces direct la datele clienților – adică comercianții care accesează și activează datele fără ajutorul tehnologiei informației (IT). Secretul în deblocarea „valorii” AI este de a alege o informație despre clienți și o platformă AI pe care oamenii de marketing cu cunoștințe tehnice limitate să o poată înțelege și apoi să se opereze pe fiecare canal în parte. Într-o lume a datelor și a perspectivelor în continuă mișcare, comercianții nu-şi mai pot permite să facă un dute-vino cu IT-ul. Este imperativ să se implementeze platforme care să aducă capabilități avansate direct în mâinile comercianților.

Iată ce ar trebui să urmăriţi la platformă:

  1. AI „interpretabil”: dacă AI arată ca o cutie neagră, va limita încrederea omului de marketing în implementarea rezultatelor sale. Platforma ar trebui să ajute oamenii de marketing să interpreteze și să înțeleagă cu ușurință AI printr-o interfață vizuală.
  2. O buclă strânsă între statistici, campanii și date: Comercianții ar trebui să aibă o platformă care să activeze puterea completă a AI pe toate canalele. Este esențială o conexiune strânsă între date, perspectivele pe care AI le oferă și executarea campaniei.
  3. AI la bază: Selectați platforme care au AI și date la bază, permițând astfel execuția în timp real, în condițiile celor mai bune informaţii despre client. Evitați platformele vechi care au adăugat recent AI şi nu utilizează datele clienţilor la puterea completă.

Noii patru P ai marketingului alimentat de AI

Mulți specialişti din lumea marketingului sunt familiarizați cu cei patru P ai mixului de marketing (preț, produs, promovare și plasare), care a fost popularizat de Philip Kotler. Pe măsură ce vă gândiți să aduceți cu succes AI în marketing-ul organizației voastre, gândiți-vă printr-un nou set de patru P:

  1. Persoane: Asigurați-vă că membrii principali ai echipei de marketing înțeleg ce poate face AI și sunt dispuși să accepte. Pentru ca organizațiile să vadă avantajele AI, este esențial să fie testată atât de partenerii principali, cât și de angajații care vor folosi cel mai mult tehnologia.
  2. Proces: Responsabilizaţi-vă echipa să acceseze datele și să le folosească în campaniile lor, fără a necesita prea multă implicare din IT și alţi terţi în cercetarea de date. Oamenii de marketing se bazează în continuare pe echipele lor de IT pentru a accesa, unifica și implementa date despre clienți – iar acest mod de gândire depășit nu va permite comercianților să experimenteze eficiența AI.
  3. Platformă: Utilizați o platformă alimentată cu AI care oferă flexibilitate și transparența datelor, în timp ce permite implementarea campaniei pe toate canale.
  4. Performanță: Utilizați AI pentru a optimiza angajamentul și performanța veniturilor în timp real, pe toate canalele. AI vă oferă posibilitatea de a vedea ce campanii sunt sau nu funcționează, ceea ce vă permite să faceți modificări după cum doriți.

Marketingul bazat pe AI este gata să conducă un nou val de creștere a veniturilor și să ofere o experiență superioară clienților. Pentru a profita de această oportunitate, companiile trebuie să investească în platforme de marketing prietenoase din punct de vedere AI și să urmeze cei patru P ai marketingului alimentat de AI.

Sursa: Forbes.com

Foto: Pixabay

Citește și Ce spun directorii generali despre digitalizare