În goana după rezultate

Alergam cu totii dupa rezultate. Facem asta mai mult sau mai putin planificat.

Alergăm cu toţii după rezultate. Facem asta mai mult sau mai puţin planificat, investind în acest proces tot ceea ce ne trece prin minte ca fiind posibil productiv. Când nu se ating obiectivele, cele mai multe companii aleg să schimbe echipa de conducere, ca la fotbal. Este cea mai la îndemână decizie şi, poate tocmai de aceea, nu cea mai eficientă.

Fără îndoială că oamenii care conduc compania au o influenţă majoră asupra atingerii ţintelor propuse. În afară de felul în care aceştia performează, mai sunt şi alţi factori care merită discutaţi.

Tot ceea ce interacţionează cu organizaţia, atât din interior, cât şi din exterior, influenţează performanţa şi rezultatele care se obţin. Clienţii, competiţia, produsele, sistemele de bonus, structura companiei şi sistemele informatice, ca şi multe altele, au rolul lor în atingerea succesului şi, mai mult decât atât, sunt interconectate.

Rezultatele unei organizaţii sunt la fel de bune ca rezultatele proceselor ei. Cele mai multe dintre aceste procese implică departamente şi funcţiuni diferite. Să dezvolţi un produs nou de succes nu presupune doar un departament de dezvoltare eficient. Fără interacţiunea cu cercetarea, marketingul, vânzările sau trainingul, şansele de reuşită sunt diminuate.

Complexitatea conexiunilor va trebui luată în calcul dacă vrem să conducem o companie care să aducă rezultate constante şi predictibile. Scopul fiecărui proces ar trebui să fie determinat de nevoile clienţilor. Obiectivele pe care ni le stabilim pentru procese vor fi influenţate de cerinţele pieţei şi de resursele pe care le putem aloca.

Ca să facem o analiză pertinentă a motivelor pentru care rezultatele obţinute nu sunt chiar ceea ce ne-am dorit, este cazul să ne uităm la ţintele pe care le-am stabilit organizaţiei, la structura ei şi la felul în care este condusă.