Angajații, nu IT-ul, conduc noua revoluție tehnologică

Angajatii, nu IT-ul, conduc noua revolutie tehnologica

Timp de mai mulți ani, departamentele IT ale companiilor le-au oferit angajaților o serie de instrumente pe care să le utilizeze, dar nu s-au gândit prea dacă aceste soluții sunt cele potrivite pentru meseria practicată de aceștia.

Angajații, nu IT-ul, conduc noua revoluție tehnologică

Din păcate, pentru angajați, nu exista prea mult loc pentru dezbateri sau discuții. Organizațiile pur și simplu lansau tehnologii universale, indiferent dacă aveau nevoie de ele sau dacă nu erau cele corecte, scrie Timp de mai mulți ani, departamentele IT ale companiilor le-au oferit angajaților o serie de instrumente pe care să le utilizeze, dar nu s-au gândit prea dacă aceste soluții sunt cele potrivite pentru meseria practicată de aceștia, scrie business.com.

Citește și: Cum să folosești tehnologia pentru a crește productivitatea

Potrivit unui sondaj realizat de Resume Lab, mai mult de unul din patru angajați ar îmbunătăți tehnologia la locul de muncă, dacă ar fi responsabili. Acest lucru depășește numărul de lucrători care ar adăuga beneficii pentru sănătate la locul de muncă sau ar reduce micromanagementul.

Tehnologia a transformat dramatic modul în care oamenii și companiile își desfășoară activitatea. Aceste schimbări ne-au adus experiențe noi, susținute de soluții noi. Organizațiile trebuie să anticipeze schimbările și să identifice tehnologiile care cred că vor avea un impact semnificativ – și pozitiv – asupra afacerilor și echipelor lor și să decidă cum să le folosească pentru a genera rezultate.

Cine alege tehnologia?

Un raport al PWC a descoperit că 90% dintre lideri spun că aleg tehnologia pentru organizația lor. Dar, doar aproximativ jumătate (53%) dintre angajații lor sunt de acord.

Citește și: Cum arată liderul anului 2030?

Această deconectare se întâmplă atunci când liderii organizaționali nu au o înțelegere fermă asupra rutinelor zilnice și, prin urmare, a nevoile angajaților lor care fac parte din mai multe generații. Din această cauză, liderii iau adesea decizii care nu sunt cele potrivite pentru echipele lor, o mișcare care poate avea efecte negative răspândite și de lungă durată.

După cum notează în mod adecvat studiul PWC, rezultatul este o experiență slabă a angajaților și o performanță organizațională generală slabă.

Remediul este să regândiți procesul decizional, inclusiv cine va contribui și cine va lua deciziile. Echipele IT care nu întreabă cei mai tineri despre tehnologia pe care o folosesc acasă, nu vor cunoaște niciodată tendințele și cele mai potrivite instrumente care să îi ajute.

Forța de muncă mobilă

Organizațiile au discutat și au dezbătut ideea angajaților remote timp de câțiva ani. După multe dezbateri, companiile au nevoie să-și reevalueze structurile și să pună în aplicare soluții care să încurajeze și să permită echipelor lor să lucreze oriunde le este cel mai convenabil și să dea rezultate semnificative.

Citește și: Cum să găsești și să păstrezi angajați grozavi

În prezent, peste 5 miliarde de persoane utilizează la nivel mondial dispozitive mobile, iar companiile de succes se angajează cu lucrătorii și clienții într-o manieră care dezvăluie o înțelegere și o apreciere pentru nevoile lor. În acest sens, aceste companii oferă o experiență personalizată și antrenantă.

Poate că nu este surprinzător, funcționarea remote este mai mult norma decât excepția. Mai mult de 70% dintre lucrători nu stau zilnic la birou, arată cercetarea Deloitte. Angajații de la fiecare nivel folosesc tehnologia pentru sarcinile lor zilnice, pentru a colabora cu colegii și pentru a interacționa cu clienții și cu potențialii clienți.

Fie că lucrează de la un birou centralizat sau de la distanță, lucrătorii își schimbă regulat locația în timpul zilei. Un lucrător de la distanță s-ar putea deplasa dintr-o cafenea sau acasă pentru o parte din zi și ar putea face rute între ele. În mod similar, un muncitor la birou se mută dintr-un birou într-o sală de conferințe sau la cafeneaua din afara clădirii.

În ambele scenarii, lucrătorii nu își schimbă dispozitivele, deoarece se mută dintr-o locație în alta. Dar, deoarece dispozitivul nu contează – sau nu ar trebui – angajații pot rămâne conectați și accesa informații critice, astfel impulsul continuă neîntrerupt, chiar și atunci când își așteaptă cafeaua.

Ce vor lucrătorii

Pe măsură ce lucrătorii mai tineri, în special cei din generația Z, intră în forța de muncă, ei se așteaptă ca experiența lor de muncă să le reflecte experiența personală. Un sondaj realizat de Coleman Parkes Research, din U.K., în numele Institutului Forței de Muncă de la Kronos, dezvăluie că aproape jumătate (48%) dintre angajații din întreaga lume au declarat că și-au dorit ca tehnologia de la locul de muncă să fie la fel de performantă precum cea de acasă.

Citește și: Transformarea digitală: factor-cheie pentru un proces de succes

Studiul de maturitate Adobe Mobile din 2017 a descoperit că peste 90% dintre respondenți consideră mobilul drept „dispozitivul principal”. Pentru mulți adulți, un dispozitiv mobil este primul ecran pe care îl vizualizează dimineața și ultimul pe care îl văd noaptea.

Unii utilizatori de smartphone-uri își ating telefonul de 5.427 de ori în fiecare zi, potrivit firmei de cercetare calitativă Dscout. Potrivit eMarketer, adultul mediu a petrecut 3 ore și 17 minute în fiecare zi consumând media pe un dispozitiv mobil, o creștere de peste o oră din 2013.

Companiile de succes recunosc această schimbare și folosesc tehnologie care se întâlnește cu angajații acolo unde sunt ei: ​​pe dispozitivele lor mobile. Această abordare este deosebit de importantă, deoarece liniile dintre timpul de muncă și timpul personal se amestecă, însă, potrivit studiului PWC, doar 60% dintre angajați sunt mulțumiți de opțiunile mobile disponibile pentru ei la locul de muncă.

Pe măsură ce lucrătorii mai tineri intră în forța de muncă, ei aduc cu ei o perspectivă nouă a tehnologiei. Cei mai tineri „nativi digitali” au crescut într-o lume mereu conectată și se așteaptă să rămână conectați indiferent de ora zilei și de locație. Mobilitatea este a doua natură pentru ei, la fel cum va fi și pentru generațiile care urmează.

Citește și: Creează o cultură a inovației în compania ta

Organizațiile trebuie să utilizeze tehnologia pentru a naviga mai competent și mai asertiv, numărul în continuă expansiune de canale digitale și puncte de atingere, creând în același timp experiențe relevante și plăcute pentru toată lumea.
Utilizarea celei mai noi tehnologii permite echipelor să colaboreze și să comunice pe baza nevoilor lor unice