Șase strategii pentru rezolvarea conflictelor la locul de muncă

Sase strategii pentru rezolvarea conflictelor la locul de munca

Când ai un grup de oameni care lucrează împreună zi de zi, conflictul este inevitabil. Angajații pe care i-ați examinat atât de atent în timpul interviurilor nu sunt nici ei imuni. S-ar putea ca ei să fi avut răspunsurile perfecte la întrebările comportamentale cu referite la conflict. Dar, din păcate, răspunsurile raționale la interviu nu garantează un loc de muncă armonios.

Citește și: Cât de importantă este diversitatea gândirii în companii? (I)

Conflictul la locul de muncă poate apărea într-o varietate de moduri: între doi angajați, între echipe întregi sau între supraveghetori și membrii echipei pe care le administrează. Deși problema poate părea extrem de dificilă în momentul respectiv, rezolvarea conflictului de echipă este posibilă. Mike Kappel, fondatorul companiei Patriot Software, împărtășește, într-un articol pe Entrepreneur, câteva modalități care vă pot ajuta operațiunile zilnice să funcționeze mai bine.

1. Îmbrățișează conflictul.

Atunci când apare conflictul, nu-l evitați sau nu vă prefaceți că nimic nu s-a întâmplat. Odată cu trecerea timpului, tensiunea se vacuma, iar conflictul se va agrava. Ocupă-te de aceaste chestiuni inconfortabile cât mai curând posibil, înainte ca problemele și resentimentele să se integreze în munca de zi cu zi.

Dacă observi un conflict între angajați, încurajează-i să găsească o cale de a-l rezolva. Dacă se dezvoltă un conflictul între două echipe, este un moment bun pentru a îmbunătăți comunicarea interdepartamentală. Dacă ai un conflict cu unul dintre angajații tăi, adresează-te direct și în privat.

Citește și: Managementul furiei şi conflictele de muncă

2. Vorbiți.

Stabiliți timpul și locul în care să puteți vorbi pentru o perioadă extinsă fără întreruperi exterioare.

Când vă întâlniți, fiecare persoană trebuie să aibă timp suficient pentru a spune ce crede el că cealaltă parte trebuie să audă. Nu lăsa o persoană să monopolizeze conversația sau să controleze subiectul. Fiecare persoană ar trebui să vorbească despre dezacorduri și despre cum simte situația din perspectiva sa.

Ține cont de faptul că nu este momentul să ataci sau să arunci vina pe cineva. Concentrează-te asupra problemei, nu asupra caracterului celeilalte persoane.

Citește și: De ce conflictul poate fi sănătos pentru job

3. Ascultă cu atenție.

Este esențial să acorzi o atenție sporită persoanei care vorbește. Nu întrerupe cealaltă persoană.

Asigură-te că primești mesajul pe care intenționează să îl trimită. Reformulează și repetă ceea ce ai auzit pentru a confirma înțelegerea.

Pune întrebări de clarificare, dacă este necesar. Poți să ceri la cealaltă persoană să repete o idee centrală sau să își reformuleze frustrările într-un mod care să fie clar pentru tine.

Ascultarea trebuie să vizeze întotdeauna înțelegerea. Nu deveni ostil la cuvintele celeilalte persoane.

4. Găsiți un acord.

Conversația voastră se va concentra, în primul rând, pe dezacorduri, dar soluționarea este posibilă numai atunci când găsiți puncte asupra cărora cădeți de acord. Ar trebui să ieși din această experiență cu unele sentimente pozitive, în loc să fie doar negative.

Pune în lumină aspectele comune. Împărtășește exemple sau situații în care ești de acord cu cealaltă persoană sau în care vezi un alt punct de vedere. De exemplu, dacă nu ești de acord cu noile tactici de vânzări, poți împărtăși ce ți-a plăcut la ideea celeilalte persoane sau motivația de a lucra mai mult pentru echipă.

Căutând să ajungeți la un acord demonstrează dorința ta de a merge la un compromis și de a construi o relație în jurul acestor elemente de încredere.

5. Oferă îndrumare.

Dacă te afli într-o poziție de lider, există momente în care trebuie să meditezi un conflict la locul de muncă. Niciodată nu lua partea cuiva. Ține minte că tu ești acolo doar pentru a ajuta angajații să-și rezolve problemele.

S-ar putea să fie necesar să ghidezi conversația. Iar dacă spiritele se încing și se simt orgolii rănite, probabil că va trebui să redirecționezi subiectul, astfel încât angajații tăi să revină la problema reală. Dacă ești în măsură să oferi sfaturi cu privire la pașii următori, evidențiază aspectele pozitive ale procesului și sugerează subiecte sau acțiuni pe care le pot rezolva după întâlnire.

6. Fii dispus să ierți rapid.

Fiecare conflict are nevoie de o rezoluție clară, care să recunoscă sentimentele rănite și să găsească o soluție pentru a începe să le trateze.

Cere-ți scuze. Spune-i celeilalte persoane că îți pare rău pentru orice cuvinte sau acțiuni răutăcioase. De asemenea, va trebui să ierți cealaltă persoană. Atunci când cădeți de acord doar de dragul aparențelor poate duce la ranchiuni care se adâncesc în timp și anulează orice progres pe care l-ați făcut împreună.

Citește și: Cum să eviți un conflict la muncă

Foto credit: Randy Tarampi / Unsplash

  • 2
  •  
  •  
  •  
  •