Studiu Valoria: 23% dintre manageri spun că procesul de managementul peformanței din compania lor este extrem de ineficient

Studiu Valoria: 23% dintre manageri spun ca procesul de managementul peformantei din compania lor este extrem de ineficient

Compania de consultanță Valoria lansează studiul cu tema ”Managementul perfomanței în companiile din România”. Acest nou studiu sondează percepțiile directorilor executivi, managerilor și angajaților cu privire la procesul de management al performanței din companie.

Chestionarul, la care s-au primit 478 de răspunsuri, a fost aplicat în perioada 20 octombrie 2019 – 10 ianuarie 2020.
Rezultatele studiului arată faptul că managementul performanței este definit de 67% dintre manageri ca fiind procesul de recunoaștere și încurajare a performerilor, iar 66% îl definesc ca ținând de motivarea angajaților.

Pe de altă parte 38% consideră că este un proces de distribuire a beneficiilor în funcție de merit și alți 38% îl văd ca pe un proces de colectare a feedback-ului de la angajați.

”Evoluțiile din ultimii ani de pe piața muncii, de la o piață a angajatorilor, la una a angajaților, au relansat un subiect care era de multe ori considerat de la sine înțeles. Managementul performanței era în mare parte o modalitate de comandă-și-control depășită de realitățile curente. Companiile de tehnologie au resetat formele de evaluare a angajaților propunând sisteme moderne pentru îmbunătățirea productivității și retenției angajaților. Este timpul ca și celelalte companii să treacă la un sistem de management al performanțelor generativ, orientat spre accelerarea potențialului angajaților ca mecanism de obținere a performanței”, spune Elena Badea, Managing Partner, Valoria.

Citește și: Studiu Valoria. Managerii: „Scăderea taxării muncii, principala masură care îmbunătățește mediul de afaceri”

Principalele trei criterii de care companiile respondente țin cont în stabilirea obiectivelor care trebuie atinse de către angajat sunt:
* Corelarea cu obiectivele de creștere ale companiei (73%),
* Identificarea unor obiective măsurabile (69%), și
* Potențialul de dezvoltare al angajatului (54%).

Studiul Valoria relevă faptul că deși 8% dintre manageri spun că procesul de management al performanței din companie este extrem de eficient, și 18% îl consideră foarte eficient, iar 30% îl consideră doar relativ eficient. În același timp managerii din 23% dintre companii spun că managementul performanței este un proces ineficient și 23% îl consideră extrem de ineficient.

Pe de altă parte, studiul realizat de Valoria arată că pentru companiile din România, principalele trei beneficii ale sistemului de management al performanței sunt următoarele:

* Trasabilitatea rezultatelor (65%),
* Recompensarea și promovarea celor mai buni angajați (62%), și
* Faptul că firma demonstrează că încurajează performanța (58%).

Doar 38% dintre companii văd în managementul performanței un sistem de îmbunătățire a proceselor de management al personalului.
Auto-evaluarea este instrumentul folosit de 55% dintre companii pentru managementul performanței angajaților, dar 45% dintre companii se bazează pe evaluarea venită din partea colegilor, 45% se bazează pe analiza echipei de evaluare, iar 45% pe feedback-ul 360. Doar 32% folosesc evaluarea de către subordonați (upward feedback), în timp ce 41% folosesc numai instrumentul numit exit interview (interviul la plecarea din companie).

Întâlnirea directă manager-angajat pentru monitorizarea progresului este instrumentul folosit de 73% dintre companii pentru follow-up și implementarea acțiunilor decise ca rezultat al managementului performanței. Feedback-ul în timp real este folost de 59% dinte companiile respondente, iar 41% se bazează pe planul de dezvoltare personală pentru partea de follow up.

În 10% dinte companiile respndente reevaluarea metodelor sau proceselor de management al performanței se face în fiecare an, iar alte 14% spun că derulează acest proces la fiecare 2 ani. La polul opus 31% nu au această abordare și 34% dintre companii spun că fac această evaluare la 4-5 ani.

Citește și: Studiu Valoria: Numai 4% dintre consumatori se declară foarte loiali unei companii care nu are prezență online, față de 33% care se declară foarte loiali unei companii prezentă online

”În secolul 21 nu mai putem lucra cu o gândire de secol 20 în toate cele ce privesc rezultatele și sistemele de monitorizare a lor, inclusiv sistemul de managementul performanței. În plus, când generația care s-a născut cu tehnologia în brațe devine forța ta de muncă principală e dificil să utilizezi sisteme propice altor generații. Ceea ce rămâne ca element constant este necesitatea conversației 1-la-1 și, în consecință, și pregătirea abilităților pentru ca o astfel de conversație să aibă sens și impact pentru ambele părți implicate. Descoperiți mai multe detalii în rezultatele acestui studiu unic în România”, spune George Agafiței, Trainer & HR Expert, co-autor al studiului.