Cum te ajută autocompasiunea să devii un lider mai bun?

cum te ajuta autocompasiunea sa devii un lider mai bun

Este binecunoscut faptul că empatia și compasiunea față de angajați crește motivația și productivitatea acestora. Ce s-ar întâmpla, însă, dacă ai întoarce această compasiune către tine însuți? Ar avea autocompasiunea același efect? Un studiu asupra compasiunii a arătat că aceasta constă în trei etape: să fii conștient de suferința celuilalt, să îți pese de această suferință și să acționezi pentru a o înlătura. Cum te-ar putea ajuta pe tine?

Curajul de a-ți accepta greșelile

Practica autocompasiunii implică acceptarea greșelii și vulnerabilității. De obicei, ne străduim să ascundem aceste defecte și să arătăm o imagine impecabilă în fața celor din jur. Este important să accepți că nu poți face toate lucrurile perfect și că poți greși. Atunci când acest lucru se întâmplă, acceptă, învață și mergi mai departe. Astfel, eviți să te blochezi pe drum din cauza unui mic obstacol. Doctorul Kristin Neff descrie autocompasiunea drept „capacitatea de a primi propria suferință cu căldură, deschidere și interes”. Dacă stima de sine se hrănește din circumstanțe exterioare și din autoevaluare, autocompasiunea este mereu neutră și disponibilă. Ea ne ajută să percepem propria suferință și eșecul ca făcând parte dintr-o experiență umană totală și nu ca niște experiențe izolate.

Flexibilitatea

Practica autocompasiunii te ajută să fii mai flexibil și mai permisiv cu tine și cu ceilalți. Înlocuirea criticii cu compasiunea schimbă natura sentimentelor tale, de la negative la pozitive și te ajută să vezi lucrurile cu calm și optimism. O persoană mai flexibilă gestionează mai bine sentimentele negative și le înlocuiește cu ușurință cu cele pozitive. Aceasta oferă o senzație de relaxare și siguranță celor din jur. Autocompasiunea te ajută, în primul rând, pe tine, să dobândești această liniște, pe care, ulterior, o oferi și celor din jur.

Productivitatea

Odată ce reușești să fii mai înțelegător cu tine însuți, poți depăși cu mai multă ușurință obstacolele. Autocompasiunea te ajută să vezi că a greși este natural, prin urmare, depășești situația cu mai multă lejeritate, fără a rămâne blocat pe o anumită idee. Câteodată, râmânem complet concentrați asupra greșelii făcute, autocriticându-ne, și nu mai acționăm. Autocompasiunea te ajută să salvezi timp și să acționezi mai rapid, devenind mai productiv. Gândurile tale nu mai sunt blocate pe sentimente care nu fac decât să te țină pe loc.

Practica constantă

Pentru a te asigura că aceasta te ajută în mod constant este nevoie să practici anumite exerciții cu regularitate. În primul rând, ascultă-ți emoțiile. Fii atent la senzațiile fizice și la emoțiile asociate suferinței tale. Identifică și acceptă emoțiile pe care le simți, fie ele plăcute sau neplăcute. Ulterior, găsește dorința din spatele fiecărei emoții identificate. Schimbă autocritica cu gânduri pozitive. Acceptă, în cele din urmă, că toate aceste stări sunt universal valabile și că fiecare persoană le experimentează. Pune în aplicare acești pași, de fiecare dată când simți nevoia.

Citește și Cum puteţi practica tehnica mindfulness, la locul de muncă?

Sursa: Harvard Business Review Franța

Foto: Pixabay

  •  
  •  
  •  
  •  
  •