10 semne că ai ajuns în etapa de burnout

Nu fi propria ta sursa de stres.

Chiar și cele mai bune și satisfăcătoare joburi din lume te pot duce la burnout. Cu cât lucrezi mai mult, cu atât ai mai multe șanse să ajungi în faza de burnout, mai repede decât ai impresia că ți se întâmplă.

Potrivit unui studiu condus de către  Societatea pentru Managementul Resurselor Umane, burnout-ul cauzat de job-ul curent este principalul motiv pentru care oamenii își dau demisia, scrie Travis Bradberii într-un articol publicat pe LinkedIn.

Burnout-ul este o problemă reală chiar dacă iubești ceea ce faci. Arianna Huffington a trecut prin acest moment atunci când aproape și-a pierdut un ochi din cauza gradului de oboseală în care ajunsese. Aceasta a leșinat de epuizare și și-a lovit capul în cădere de birou, și-a rupt unul dintre pomeți și aproape a rămas fără glob ocular.

“Mi-aș dori să pot să mă duc înapoi în timp și să îmi spun mie însămi că nu există un compromis între o viață echilibrată și performanță extremă. Performanța este, de fapt, în creștere atunci când viețile noastre includ și timp pentru reînnoire, înțelepciune și dăruire. Să știu lucrul acesta m-ar fi salvat de la mult stres inutil, burnout și epuizare” spune Arianna Huffington.

Burnout-ul adesea rezultă dintr-o lipsă a corespondenței dintre input și output, este senzația că oferi mai mult decât vezi venind înapoi, ca rezultat. Uneori, se întâmplă în cazul joburilor deloc satisfăcătoare, dar cel mai adesea, se petrece pentru că nu ai grijă de tine corespunzător.

Înainte de a trata sau chiar preveni burnout-ul, trebuie să recunoști că te afli sau te îndrepți spre asta. Iată zece semne că a sosit momentul să reacționezi.

1. Probleme de sănătate  

Burnout-ul are un impact negativ uriaș asupra sănătății psihice și fizice. Fie că vorbim despre dureri de spate, depresii, boli de inimă, obezitate, fie despre tot felul de răceli sau alte afecțiuni minore, trebuie să vezi dacă nu cumva de vină ești chiar tu pentru starea ta.

2. Dificultăți la nivel cognitiv

Cercetările arată că stresul afectează lobul frontal, partea creierului responsabilă de funcțiile executive, cele care îndeplinesc roluri legate de memorie, capacitatea de a lua decizii, controlul emoțiilor și capacitatea de concentrare. Dacă observi că faci greșeli stupide, că uiți lucruri importante, că ai explozii de emoții etc., este posibil să te îndrepți spre burnout.

Citește și: Cum depășim o perioadă de burnout?

3. Dificultate în relaționarea cu ceilalți

Stresul își pune amprenta asupra tuturor sectoarelor vieții tale, mai ales asupra modului în care interacționezi cu ceilalți. Chiar dacă ai impresia că menții totul sub control în mediul profesional, este posibil ca în relațiile personale să devii un monstru. Cel mai des, relațiile cele mai apropiate sunt cele care au cel mai mult de suferit. Stresul îi face pe oameni să explodeze mult mai ușor, să își piardă cumpătul, să intre ușor în conflicte sau, în cazul altora, să se retragă și să se izoleze de ceilalți.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •