5 semnale care anunţă că există probleme de rol într-o companie

Diviziunea sarcinilor in departamente creeaza angajatului un status prin care el va indeplini un anumit rol

Componenta vitală a unei organizaţii este omul, care vine cu structura lui formată de experienţe sau de lipsa lor, nuanţat de caracteristicile mentale şi fizice specifice statusului dobândit în organigramă.

Diviziunea sarcinilor în departamente creează angajatului un status prin care el va îndeplini un anumit rol, definit de cultura unei companii. Mecanismul natural şi previzibil se schimbă radical atunci când, în interiorul unei firme, îşi face apariţia un nou angajat cu o altă personalitate faţă de precedentul şi care poate cere modificări în conţinutul rolului.

“Diferenţele dintre cum îşi percepe rolul un angajat, cum îl văd alţii şi cum îşi îndeplineşte în mod real acel rol pot fi destul de mari. Dificultăţi în comunicarea aşteptărilor privind comportamentul angajatului, transmiterea neclară a atribuţiilor postului, priceperea persoanei în a-şi asuma şi în a se conforma cu acel rol sunt printre puţinele cauze ale diferenţelor între ceea ce oferă angajatul şi ceea ce se aşteaptă de la el. Acestea pot genera probleme în cadrul unui grup”, explică psihologul Lenke Iuhoş.

5 semnale care anunţă că există probleme de rol într-o companie

Conflictul de rol: acest semn apare când un angajat are de îndeplinit mai multe roluri în aceeaşi situaţie sau acelaşi moment. “Acest aspect poate determina stresul, deoarece chiar dacă persoana cunoaşte foarte bine conţinutul rolurilor, ele se pot afla în conflict. Un şef de echipă trebuie să susţină interesele grupului său, dar în acelaşi timp, este cel care suportă reacţia superiorilor pentru greşelile făcute de alţii. Stresul se simte în radicalism, în răspunsuri prompte ca răspuns al tensiunii, răspunsuri date pe moment”, declară psihologul Lenke Iuhoş.