Combinația perfectă pentru o afacere de succes

Combinatia perfecta pentru o afacere de succes

Într-o postare de-a sa pe Twitter, Alex Osterwald, cunoscut pentru dezvoltarea Modelului de Business Canvas, susține că există patru elemente esențiale care asigură succesul unei afaceri. Pornind de la afirmația sa, am completat ideea cu viziunea unor antreprenori și consultanți români la acest capitol.

Combinatia perfecta pentru o afacere de succes

Diferențiere semnificativă

Aceasta nu se referă neapărat la diferențele dintre produse, ci poate fi vorba și despre imaginea brandului, cultura organizației. Diferențierea semnificativă reprezintă un proces strategic pentru a crea povestea companiei voastre. Stabilirea acelor diferențe semnificative permit organizațiilor să fie pe cont propriu, să-și creeze propriile sisteme de vânzare, fără să se ciocnească de tehnicile folosite în exces în industria respectivă.

Citește și Diferența dintre brand și reputație

Model de afaceri profitabil

Probabil este necesar să precizăm deosebirea dintre un model de afaceri și un plan de afaceri, pentru a evita orice confuzie în acest sens. Potrivit businessmodelcompetition.com, cele două concepte se disting în felul următor:

Modelul de afaceri descrie modul în care compania este poziționată în cadrul lanțului valoric al industriei sale și modul în care organizează relațiile cu furnizorii, clienții și partenerii săi, pentru a genera profituri.

Planul de afaceri traduce această poziționare într-o serie de acțiuni strategice și stabilește impactul financiar al acestora. Practic, se concentrează în jurul resurselor de timp, forță de muncă, capital, materii prime, tehnologie, competențe și altele.

Stabilirea unui model de afaceri ajută organizațiile să înțeleagă valoarea economică a produselor și serviciilor pe care le oferă. Abia atunci vor ști cum să acționeze astfel încât compania să genereze profit.

Citește și Cum creezi valoare prin brand management