Cum îmbunătățești experiența clienților pe site-ul tău

Cum imbunatatesti experienta clientilor pe site-ul tau

Produsul, serviciul sau conținutul tău nu vor fi suficiente dacă cei care le cumpără  au o experiență frustrantă pe site-ul tău.

UX se referă direct la rata de conversie și la satisfacția clienților.

Dacă nu faci eforturi pentru a oferi o experiență de înaltă calitate pentru utilizatorii tăi, atât cei care îți accesează site-ul de pe mobil, cât și cei care o fac de pe desktop, riști să pierzi aproape 50% dintre consumatori.

Cum îmbunătățești experiența clienților pe site-ul tău

Experiența utilizatorului, sau UX, este unul dintre cei mai cruciali factori de care trebuie să ții cont dacă ești proprietar de afaceri. UX cuprinde modul în care arată și funcționează site-ul tău, din perspectiva consumatorului. Un UX slab ar putea reduce traficul web, vânzările și implicarea clienților, având un impact negativ asupra afacerii.

Citește și: Cum să îmbunătățești experiența de client a generației Z

Există o mulțime de moduri de a îmbunătăți experiența pe care utilizatorii o au pe site. Vom analiza patru sfaturi pe care le poți utiliza pentru a stăpâni UX, astfel încât clienții tăi să aibă o experiență plăcută pe site.

Aceste sfaturi funcționează practic pentru fiecare nișă și industrie, scrie business.com.

Ocupă-te de design-ul pe mobil

Cercetările We Are Social și Hootsuite arată că în prezent există 5,11 miliarde de utilizatori de telefonie mobilă. Rata medie de penetrare a pieței este de 67% . Cu alte cuvinte, utilizatorii de telefonie mobilă sunt esențiali pentru succesul tău.

Nu mai este suficient să creezi o versiune prietenoasă a site-ului tău pentru mobil. Când smartphone-urile au devenit populare pentru prima dată, proprietarii de afaceri au permis consumatorilor să viziteze site-urile lor de pe telefoane, dar au existat limitări severe. În cele mai multe cazuri, consumatorii au avut probleme în a achiziționa articole, a naviga pe forumuri și a citi postări pe blog de pe dispozitivele lor. Singurul mod în care poți livra cu sinceritate un UX de înaltă calitate utilizatorilor de telefonie mobilă este dacă vei face un site web cu un design receptiv.

Citește și: De ce trebuie să angajați pentru abilitățile soft, nu pentru experiență

Cere feedback de la clienți

Știm cu toții importanța ascultării feedback-ului clienților din punct de vedere al marketingului, dar dacă nu folosești ceea ce spun consumatorii pentru a le îmbunătăți experiența, pierzi o oportunitate masivă.

Pune întrebări precum:

  • Ce putem face pentru a vă îmbunătăți experiența?
  • Ce caracteristici ați dori să vezi în viitor?
  • V-am îndeplinit așteptările?

Aceste întrebări permit oamenilor să spună direct ce vor să vadă pe site-ul tău. Ascultarea feedback-ului clienților și modificarea treptată te ajută să îmbunătățești UX-ul.

Citește și: Experienţa clientului – de la versiunea 1.0 la 6.0

Reproiectează formularele

Cu toții folosim formulare ca mod de a colecta feedback, de a plăti, de a activa comentarii pe blog și multe altele. În cazul în care designul formularului tău este neplăcut și dificil, consumatorii se pot simți precauți cu privire la introducerea datelor lor personale.

Consumatorii doresc să vadă formulare responsive care colectează cu exactitate date și arată atrăgător vizual. Designul și funcționalitatea sunt factorii majori în determinarea UX.

Sursa foto: Unsplash